Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Olen ihan hukassa,äidilläni munasarjasyöpä! :(
Hei kaikki. Toivoisin saavani tietoa teiltä, ketkä asiasta tiedätte. Eli äitini on jo vaihdevuosi-iässä ja jokunen kuukausi sitten alkoi hänellä verinen vuoto.Se kesti aina viikon, sitten loppui.Sitten taas alkoi. Viimein hän meni lääkäriin, jossa löydettiin iso (17.5cm) kokoinen kasvain oikeasta munasarjasta. Alkuviikosta lisätutkimuksissa varmistui,että munasarjasyöpähän se. Leikkausaikaa odottelee nyt ouluun, siihenkin saattaa mennä parikin viikkoa.tuntuu kamalan pitkältä ajalta. Johonkin CT-kuviin hän menee vielä, sielläkö selviää sitten mahdollinen levinneisyys?Kertokaa rakkaat ihmiset mitä odotettavissa on? Voiko äiti selvitä tästä? Sana syöpä tuntuu niin lopulliselta, enkä voi ymmärtää tätä asiaa. Pelotaa niin valtavasti. Ja eniten se, että syöpä on jo levinnyt muualle. Äitillä on ollut vuosia epämääräisiä vatsaoireita, mutta on aina sanonut,että sappi vaivaa. Onkohan se ollutkin sitten tästä kasvaimesta johtuvaa?? Salakavala tämä sairaus on! Onkohan tuo vuoto myöhäisoire, eikä mitään ole enää tehtävissä? Haluaisin pitää positiivisen asenteen yllä,mutta se on niin kovin vaikeaa. Äiti itse on positiivisella mielellä ja todella reipas. Minun raskauteni ja tuleva lapsenlapsi pitää äidinkin mielen virkeänä ja hän sanoikin, että tästä selvitään! kertokaa joku minulle jotain faktoja asiasta. Selviytymistarinoita on ihana lukea,ne tuovat toivoa.Mutta ikävät tosiasiat pitää myös kohdata. Oon uusi täällä keskustelupalstalla, joten en oikeen tiedä miten nämä viesteihin vastaamiset toimivat, mutta jos yksityisellä pystyy jonku viestin laittamaan niin arvostaisin sitä kovasti,että joku vaivautuisi kirjoittelemaan minulle. Ihanaa kesää teille kaikille, olkaa vahvoja ja tsempatkaa! <3
- Olen ihan hukassa,äidilläni munasarjasyöpä! :( kride89