Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: miten lähete lymfaan?
Hei!Nämä ovat aika paljon kuntakohtaisia, eli eri tavoin saa hoitoa, joten siihen on vaikea sanoa mitään.
Haluaisin kuitenkin selventää, että on ihan eri asia saada lähete kuin maksusitoumus.
Eli jos saa lääkäriltä lähetteen (esim. lymfaan tai fysioterapiaan), niin siinä joutuu itse maksamaan hoidon (joka on useampia kymppejä kerralta) ja sitten saa Kelalta sen pienen korvauksen.
Jos taas saa maksusitoumuksen, niin silloin joutuu itse maksamaan vain pienen käyntimaksun hoitokerroilta, olisiko noin 7-8 euroa/kerta, ja terveyskeskus hoitaa loput.
Näiden saaminen on tapauskohtaista, ja varmaan myös kuntakohtaista... Sellainenkin vaihtoehto on, että jos terveyskeskuksessa voi saada hoitoa (itse saan fysioterapiaa siellä), niin silloinkin joutuu maksamaan vain sen pienen käyntimaksun.
Kelalta kannattaa kyllä hakea vammaistukea, ja eläkeläisenä eläkeläisen hoitotukea, jos tulee huomattavasti kustannuksia.
t. Ellinoora
- miten lähete lymfaan?tuulta
- Re: miten lähete lymfaan?kukkamaaria
- Re: miten lähete lymfaan?kevätmieli
- Re: miten lähete lymfaan?ellinoora
- Re: miten lähete lymfaan?Karhutar
- Re: miten lähete lymfaan?Babushka