Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Mahasyöpä ym.

Hei ja kiitos kysymästä!

Pääsen tutkimuksiin vasta huhtikuun puolessa välissä, gastroskopia on silloin. Kokovatsan ultraääneen pääsen ensiviikolla. Kivut ovat ennallaan, nyt vain tuntuu, että kipua on myös toisella puolella mahaa (aikaisemmin ollut lähes ainoastaan oikealla puolella). Jotenkin tuntuvat pahenevan jatkuvasti. Päivystyksessä olen joutunut käymään jo kahdesti voimakkaiden kipujen takia, viimeksi olin niin kipeä että hengittäminenkin sattui. Kipuni ovat jatkuvia, mutta välillä ne pysyvät esim. tunnin tai puolituntia poissa. Päivystyskäynnit ovat vain olleet yhtä tyhjän kanssa, lääkäreillä ei tunnu olevan mitään mielenkiintoa :/ Viimeksi sain litalgintabletteja, vaikka em. kipulääke ei auta kipuihini edes pistoksena. Ilmeisesti nuorta ei oteta tosissaan, sillä olen vasta parikymppinen.

Nexiumia olen nyt syönyt muutaman päivän, en osaa oikein sanoa, onko auttanut vai ei. Eräs lääkäri meinasi nimittäin maha- tai pohjukaissuolihaavaa.

Äh, on tämä vaikeaa. Ette usko, miten pahoillani olen teidän diagnosoitujen syöpää sairastavien vuoksi! Miksi joitain ihmisiä koetellaan? Syöpä on niin epäreilu sairaus. Mutta onneksi syövän hoitomenetelmät ovat kehittyneet ja toivoa on aina. Muistakaa se!!
Hour | 16.3.2006 klo 21:02:37