Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Mahasyöpä ym.
Moi!Kyselit miten henkisesti selvisin diagnoosin saamisesta.
No, mun kohdallani diagnoosin kuulemisesta olin leikkauspöydällä jo neljän päivän päästä. Eli niiden päivien aikana mun huoleni kohdistui ensisijaisesti perheeseeni ja lapsiini, miten he selviävät jos itse jään sairaalamatkalle.
Opetin miehelleni muutaman perusruoan teko-ohjeet, kun ei raukka osannut edes ruskeakastikettä tehdä, ja täytyy kyllä näin jälkikäteen sanoa, etten edes mielestäni ehtinyt masentua.
Ehdinpä hakea vielä kaupasta nuorimmaiselleni valmiiksi seuraavan talven haalarit ym. kun ajattelin ettei mies niitten lasten vaatehankinnoista mitään tiedä.
Suurin murhehan on lapsista, oma itse jää taustalle.
(Mulla silloin 5 v., 11 v. ja 14 v. lapset)
Leikkauksen ja hoitojen jälkeen ja niiden aikana sitä menee vain päivän kerrallaan, ja ajattelin että tämä kaikki on nyt vaan läpikäytävä, ei ole muita vaihtoehtoja.
Kai olen positiivinen luonne, ajattelin ettei huominen voi olla kuin parempi. Tämän kamalampaa ei enää voi vastaan tulla.
Toisaaalta ajattelin, ettei mulla ole oikeutta valittaa, olin saanut olla terveenä koko siihenastisen elämäni ja on paljon nuoria ja lapsia jotka sairastuvat, paljon epäoikeudenmukaisemmalta se tuntuu.
Läheisilläni oli rankkaa, taidettiin koko lähipiiri, johon kuuluvat sukulaisten lisäksi myös lähiystävät, kulkea sumussa eka puolivuotta.
Mut mikä ei tapa se vahvistaa, eiks vaan..
- Mahasyöpä ym.Hour
- Re: Mahasyöpä ym.maikku
- Re: Mahasyöpä ym.magarena
- Re: Mahasyöpä ym.Tukko
- Re: Mahasyöpä ym.pepi
- Re: Mahasyöpä ym.Hannem