Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Melanoomasta
Hei kaikki, ja voimia sairastuneille ja läheisille. Toivottavasti joku osaisi auttaa vähän minuakin..Olen 20-v opiskelija, vaaleaihoinen ja -hiuksinen ja palanut usein..enkä ole karttanut aurinkoa. Kuitenkin yhden näppylän/luomen myötä olen alkanut huolestua melanoomasta. Minulle on kasvanut vasemmalle puolelle niskaan väritön luomi, joka on koholla (halkaisija about 5 mm). Se on ollut jo jonkin aikaa (en edes muista, kauanko) ja täysin oireeton.. Kunnes nyt viime viikon aikana olen kiinnittänyt huomiota pariin asiaan. Luomihan ei aktiivisesti hankaannu mihinkään, mutta siitä on tullut kosketusarka. Joskus sitä pistelee vähän samalla tavoin kuin aloittajan viestissä, joskus ikään kuin kirvelee..joskus se ei tunnu muuta kuin aralta. Luomen pinta jotenkin tuntuu sormeen karhealta (ei pehmeältä iholta kuin ennen). Ikään kuin se olisi kuivunut tai siinä olisi rupi. Lisäksi tänä aamuna se vuosi verta. Minulla on myös vasemman puolen niskassa ja kainalossa ainakin omiin sormiini tuntuvat imusolmukkeet (tosin olen hoikka).
Voiko väritön luomi olla normaali? Pitäisikö huolestua melanoomasta tämän luomen kohdalla? Luomen oireet ovat totta, mutta välillä ajattelen olevani vain "luulotautinen"...en kuitenkaan haluaisi luomea poistettavan pelkistä kosmeettisista syistä (ellei tarvisi epäillä pahanlaatuiseksi).
Olisiko kellään mitään neuvoja? T: Opiskelijatyttö :)
- MelanoomastaÄrjy
- Re: Melanoomastakevätesikko
- Re: MelanoomastaÄrjy
- Re: MelanoomastaÄrjy
- Re: Melanoomastaisa_