Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: epätietoisuus
Hei täältä sateen keskeltä,Itse löysin patin oikeasta rinnasta maaliskuun alussa suihkussa ollessani. Siitä sitten työterveyteen ja mammografiaan. Minulla oli hyvä radiologi, joka sitten päätti ottaa paksuneulanäytteen ohutneulanäytteen sijasta. Hän soitti minulle tulokset henkilökohtaisesti ja kertoi myöskin huonojen uutisten ohessa lähettäneensä minun tietoni jo kirurgille eli pääsin melko nopeasti leikkaukseen. Mammon lisäksi aina otetaan ultra ja tarvittaessa biopsia. Vastauksen saaminen kestää reilun viikon, joka on tässä odotuksessa hankalaa, kun halusisi tietää tuloksen heti.
Kirurgi kertoo ennusteet, mutta ei tietenkään voi luvata mitään. Minulla oli onnea, sillä rinnastani poistettiin vain osa eli kyhmy ja hieman ympäriltä rintakudosta. Kainalsota poistettiin vain vartijaimusolmukkeet ja patologin tulokset sain viime viikolla. Tulos oli hyvä ja näin kainaloani ei tarvitse tyhjentää. Samoin hoidotkin ovat hieman lyhyemmät lukuunottamatta sädehoitoa, jota saanen 6 viikkoa.
Shokki tuli minulle pikkuhiljaa ja se kuulemma kestää jonkin aikaa.Tällä hetkellä mieliala vaihtelee. Töihin menin 2 viikkoa leikkauksesta, mutta nyt olen alaknut haavelilla sairaslomasta, sillä työssä ei sairautta voi näyttää ja ajatukset karkailee.
Minua auttoi oman syöpäyhdistyksen kuntoutustilaisuudet juuri sairastuneille rintasyöpäpotilaille. Susoittelen ottamaan yhteyttä oman alueen syöpäyhdistykseen.
Jaksamishaleja
Pirre
- epätietoisuusMsel
- Re: epätietoisuussunshine
- Re: epätietoisuusMeriTuuli
- Re: epätietoisuusedith
- Re: epätietoisuusPirre
- Re: epätietoisuusMeriTuuli