Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: epätietoisuus

Ensinnäkään pahan ja hyvänlaatuisuus ei selviä patin koosta päätellen eikä käsin tutkien. Molempia voi ollaa erikokoisia.

Kokenut lääkäri saattaa pystyä kuvien perusteella jotain arvioimaan (harvemmin). Mahdollinen pahanlaatuisuus selviää vastaa biobsiasta, jonka tulos tulee noin 7 - 10 päivän kuluttua näytteen otosta.

Toivon teille molemmille voimia tulosten odottamiseen, omasta kokemuksestani tiedän että se on erittäin raskasta ja ahdistavaa aikaa.

Se miten ikävien uutisten saamiseen reagoi, on hyvin yksilöllistä, kuten yleensäkin ihmisten tapa suhtautua asioihin. Itse olen valitettavasti saanut huonoja uutisia viime maaliskuun alussa ja nyt on kaksi leikkausta ja ensimmäinen sytostaatti takana.

Yrittäkää pitää positiivistä mieltä yllä, tiedän kyllä että se ei ole aina mahdollista ja muistakaa, että rinnoissa tavataan erittäin paljon täysin vaarattomiakin kasvaimia ja kystia. Kaikki eivät ole pahanlaatuisia. Jos kuitenkin saatte huonoja uutisia, niin muistakaa, että rintasyövän hoito Suomessa on huippuluokkaa ja valtaosa paranee täysin.

Voimia teille raskaalla tiellä t.MeriTuuli
MeriTuuli | 25.5.2007 klo 17:56:25