Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Re: Kilpirauhasen syövän epäily
Olen käynyt läpi saman epäilyn, hädän ja pelon tunteet kuin sinäkin. Epäselvät tulokset kahdesta ohutneulanäytteestä, leikkaus ja kolmen viikon odotus, että mitä sieltä löytyi.En oikeastaan ollut huolissani, kun kerroin työpaikkalekurille, että kurkussa tuntuu kummalliselta, kun nielaisen. Hyvä sisätautilääkäri löysi tunnustelemalla patin. Verikokeissa kilpparit kohollaan, eli lievää ylitoimintaa, ja lähete kirurgille. Pääsin jo 2 viikon päästä leikkaukseen.
Kukaan ei puhunut mulle syöpäepäilystä ennenkuin just ennen leikkausta, kun kirurgi sanoi, että poistetaan vain vasen lohko, ettei tarvi mennä sinne, jos osoittautuu pahanlaatuiseksi, vaan leikataan sit oikea lohkokin pois. Anestesialekuri kokeili sit imusolmukkeita, ettäkö onko levinnyt sinne.
Olin just täyttänyt 30 v. kaksi pientä lasta ja elämä mallillaan.
Kaikki meni hyvin, ja kolmen viikon päästä saadut tulokset olivat hyviä, adenooma, eli hyvänlaatuinen rauhaskasvain.
Olen ollut terveenä ja sain vielä kolmannen lapsenkin kolme vuotta leikkauksesta.
Tästä on nyt 17v., joten toivon tarinani rauhoittavan tai antavan lohtua epäselvässä tilanteessasi.
Lapseni olivat tuolloin 5 ja 7v.
- Re: Kilpirauhasen syövän epäilyKarhutar
- Re: Kilpirauhasen syövän epäilyritasu
- Re: Kilpirauhasen syövän epäilyhilleviivi