Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Kilpirauhasen syövän epäily

Hei.
Siirryin täältä kilpirauhasfoorumin sivuille ja siksi en ole vastaillut. Ohutneulanäytteen tulos oli 4 eli vahva epäily papillaarisest akarsinoomasta. Kauhu oli sanoinkuvaamaton kun sain tulokset. Tunteet vaihtelivat epätoivon, kauhun ja raivon välillä. Lapsille oli kauhea kertoa, vaikka en missään vaiheeessa käyttänyt sanaa syöpä. Puhuin hyvästä ja pahasta kasvaimesta. Jäin heti sairaslomalle kun kuulin tulokset. Sain lähetteen Porvoon kirurgille kiireellisenä, mutta pysin päästä Helsinkiin koska siellä mahdollisuus jääleikkeeseen leikkauksen aikana ja Suomen parhaat kirurgit. Leikkauksessa olin 26.3 ja huhtikuun loppupuolella sain tulokset (pääsiäispyhät viivästyttivät tuloksia). Jääleike osoittautui hyvänlaatuiseksi ja samoin myös lopullinen vastaus! :)
Säikähdyksellä selvittiin ja nyt ymmärrän sanonnan 'se mikä ei tapa vahvistaa' ja sen se kyllä teki. Ikinä en halua kokoe sitä uudestaan, mutta uskon kaiken kokemani tehneen minusta paremman ihmisen. Ymmärrän potilaita täydellisesti kun he käyvät läpi samaa kuolemanpelkoa ja olen myös pitkästä aikaa tyytyväine itseeni sellaisena kuin olen ja arvostan elämän pienen pieniä asioita. Jopa laskujen maksu oli kivaa kun oli saanut tulokset. ;D

Teille kaikille joilla on ongelmia kilpirauhasen kanssa suosittelen lämpimästi käymään osoitteessa: http://www.kilpirauhas.info/foorumi/index.php
Siellä kasapäin ihmisiä joilla epäillään, on tai on ollut kilpirauhasen syöpä. Tapasin myös ihmisen joka on sairastanut Papillaarista karsinoomaa yli 20 vuotta!!! Papillarisen karsinoman ennuste on 98% elossa 5v jälkeen!!
Voimia kaikille!
äiti3 | 10.9.2010 klo 21:32:21