Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Re: Kilpirauhasen syövän epäily

Tässä minun tarinani:
Minulta on leikattu 2008 molemmat kilpirauhaset pois joissa oli papillaarisia syöpäkasvaimia 4 kpl. Kilpirauhasen syöpä ja varsinkin papillaarinen on hitaasti kasvava ja kuuluu niihin parhaimpiin hoidettaviin syöpiin. Kun kävin ultrassa, mielestäni kaikua ei kuulunut ollenkaan ja kun ohutneula näyte otettiin, piikki osui juuri oikeaan paikkaan joka oli kovaa kalkkia. Kun kyhmyni löydettiin, työterveyslääkäri sanoi että on hyvänlaatuinen struuma, kun kaikki veriarvot olivat kohdallaan. En jättänyt asiaa tähän vaan menin yksityiselle ultraan ja siellä lääkäri sanoi että nämä ovat hyvänlaatuisia kun ovat tarkka rajaisia. Menin takaisin työterveys huoltoon kuiven kanssa ja sanoin lääkärille suoraan, että nyt laitat kiireellisenä yliopistolliseen sairaalaan. Kahden viikon päästä pääsin ultraan ja näytteen ottoon ja siitä viikko vastaus oli valmis ja leikkauspäivä kuukauden päähän. Ultran jälkeen olin varma että nyt ei kaikki ole ok, lääkäri käyttäytyi siten että olisi halunnut sanoa; olen pahoillani. Tämä odottava aika on pitkä, mutta kaikesta selviää. Jos sinulla on muutoksia tapahtunut kilpirauhasessa, sehän ei vielä tarvitse olla syöpää, mutta ymmärrän pelkosi. Voimia sinulle ja perheellesi, jos se vaikka olisikin syöpää ja se ajoissa leikataan pois, siitä selviää ja ennuste on hyvä, varsinkin papillaarisessa syövässä. Toivotaan että mitään pahaa ei kuitenkaan löydy.
Kilpirauhasfoorumilla; http://www.kilpirauhas.info/foorumi/ on paljon hyviä keskusteluja tästä kilpirauhasen sairauksista mm. syövästä.
inari | 14.2.2010 klo 18:33:34