Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Isän lähtö lähenee.
Kaikki tuo on minulle niin tuttua viime syksyltä... Viime vuoden elokuussa syöpäkontrollissa äidilläni todettiin kaiken olevan kunnossa; vain pari kuukautta myöhemmin äiti huomasi yhden imusolmukkeen laajentuneen ja hakeutui lääkäriin, ja silloin syövän (lymfooma) todettiin uusiutuneen. Ja joulukuun lopussa äiti kuoli... Viimeiset päivät olivat pahimpia, äiti liian heikko pystyäkseen itse enää mihinkään ja kipulääkkeiden takia sekava, ihan kuin eri ihminenkin välillä.Nyt vähän vajaa kymmenen kuukautta myöhemmin minulla jo arki enimmäkseen sujuu, ja on ollut helpotus huomata että isänikin (vähän yli 60-vuotias) tuntuu pärjäävän ihan hyvin itsekseen. Asun eri puolella maata enkä pääse kovin usein hänen luonaan käymään. Mutta äidin viimeisten päivien ajatteleminen ahdistaa vieläkin, ja edelleen pyörivät päässä ne miksi-kysymykset. Äiti oli vielä nuori, 56-vuotias... Vastauksia en ole löytänyt, ja tämän surun ja ikävän kanssa kai elän lopun elämääni - kaikkien ystävieni äidit ovat edelleen terveitä ja elossa, ja heitä kohtaan olen välillä hirveän kateellinen. Eikä äiti ehtinyt koskaan saada kaipaamiaan lapsenlapsia...
Toivon sinulle, Natikainen, paljon voimia sekä ymmärtäviä ystäviä, jotka osaisivat olla tukenasi. Ja pidäthän huolta myös itsestäsi.
Voimahalaus!
- Isän lähtö lähenee.Natikainen
- Re: Isän lähtö lähenee.ninnu72
- Re: Isän lähtö lähenee.surusyksy
- Re: Isän lähtö lähenee.Natikainen
- Re: Isän lähtö lähenee.Tiltu_R
- Re: Isän lähtö lähenee.ninnu72
- Re: Isän lähtö lähenee.tuulapirkko
- Re: Isän lähtö lähenee.Kristiina
- Re: Isän lähtö lähenee.erpolainen
- Re: Isän lähtö lähenee.Natikainen
- Suru on ihmeellinen asiaNatikainen