Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Suru on ihmeellinen asia
Luulin, että isän kuoleman jälkeen suru tulee mustana ryöppynä niskaan ja menteän täysin toimintakyvyn. Ei se mennytkään niin. Suru tulee pieninä paloina, hiipii yllättäen ja ihmeellisissä paikoissa. Arki on jatkunut kuin ennenkin, melkein ainakin. Joidenkin arvojen huomaan muuttuneen ja minusta on joissain asioissa tullut tiukkapipo, jotkin ennen niin tärkeät asiat ovat menettäneet täysin merkityksensä. Olen muuttunut. Toivottavasti hyvään suuntaan.Tänään suru taas tuli. Monta päivää onkin ollut hyvä olla. Tänään meidän esikoinen harmitteli, että on se tylsää kun ukki on taivaassa, eikä meidän kanssa. Kysyi vielä, että voisiko ukki kesäksi tulla mökille. Minulla nousi pala kurkkuun ja asian lopullisuus taas palasi mieleen. Ei hitto, ei me nähdä isää kesällä, eikä koskaan enää.
Maanantaina oli murheen päivä liikenteessä, viisi kuollutta. Siellä on kymmeniä ihmisiä taas murheen murtamana, opettelemassa elämää ilman läheistä. Sitähän se on. Uuden roolin opettelua. Minusta on tullut lapsuudenperheeni vastuunkantaja. Hoidan, huollan ja puuhastelen. Kummallista, että juuri se rooli tuli minulle. Uuden oppimista koko elämä.
- Isän lähtö lähenee.Natikainen
- Re: Isän lähtö lähenee.ninnu72
- Re: Isän lähtö lähenee.surusyksy
- Re: Isän lähtö lähenee.Natikainen
- Re: Isän lähtö lähenee.Tiltu_R
- Re: Isän lähtö lähenee.ninnu72
- Re: Isän lähtö lähenee.tuulapirkko
- Re: Isän lähtö lähenee.Kristiina
- Re: Isän lähtö lähenee.erpolainen
- Re: Isän lähtö lähenee.Natikainen
- Suru on ihmeellinen asiaNatikainen
- Re: Suru on ihmeellinen asiaariesgirl