Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Pikkuveljen menetys

Hei margaret.
Osanotto sinun/teidän menetyksestänne. Varmasti sitä miettii, että mikä siinä sitten tulikaan, kun hoidot aluksi menivät hyvin. Meillä kanssa ensimmäiset hoidot menivät tosi hyvin, ja en edes koskaan ajatellut, että sellaista vaihtoehtoa olisi, että veljeni voisi menehtyä. Hän oli kuitenkin tosi hyväkuntoinen ja nuori ihminen. Hoitojen aikana kun kävimme sairaalan alimmassa kerroksessa kahvilla, veljeni juoksi raput seitsemänteen kerrokseen ylös, ja minä en edes terveenä jaksanut kuin pari kerrosta juosta. Mutta näin kävi, eikä syitä asioille useinkaan ole, tai sitten niitä ei ihminen ymmärrä. On vaikeaa hyväksyä niin surullisia asioita, varsinkin teillä varmaan, kun jäi pieniä lapsia ilman äitiä. Mutta sitten onkin varmaan tärkeää, että on vielä isä ja isoäiti ja kenties muitakin läheiä perheessä, se auttaa lapsia jaksamaan ihmeen lailla. Tiedän itse koska isäni on huolehtinut meistä monia vuosia yksin, kun äitimme oli alkoholisti ja kuoli siihen muutamia vuosia sitten. Isä vaan kuitenkin jaksaa nähdä elämässä hyviä puolia aina. Häneltä on 3 vuoden sisällä kuollut vaimo, laspi, oma isä ja oma äiti. Kysyin kerran häneltä, että "miten isi meillä voi olla näin huono tuuri" Isi vastasi, ettei hän ajattele niin, että monella menee paljon huonomminkin. Se antoi hieman voimia taistella ikäviä asioita kohtaan, kun näki että joku jolle on niin paljon ikävyyttä mahtunut elämään, voi kuitenkin nähdä elämässä valoisia puolia. Se on antanut itselle elämään eväitä selvitä, kun on ollut hyvä isä. Ja minustakin on kasvanut tasapainoinen ja suht onnellinen ihminen ilman äitiäkin :)

Voimia koko teidän perheelle, uskon että yhdessä ihmiset selviävät. Ja meidän kaikkien kuitenkin pitää taistella kun vielä itse olemme "tällä puolella"

-Elina-
-Elina- | 14.2.2008 klo 20:36:56