Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Pikkuveljen menetys

Hei Elina...

Lämmin osaanotto suureen menetykseesi...
Menetin itse oman pienen poikani lokakuun alussa n. vuoden taistelun jälkeen. Pojallani oli aivokasvain. Olimme myös Kys: issä hoidossa. Ja todellakin, vertaistuki siellä oli uskomattoman hienoa. Sitä ei mikään voi korvata. Kukaan muu kuin samaa läpikäyvä /kokenut ei voi täysin ymmärtää. Saman olen todennut nyt, suuren menetyksen ja kipeän surun aikana; saman kokenut on paras tuki ja turva. Sellainen ihminen ymmärtää ilman tyhjiä sanojakin.

En tiedä käsittääkö tätä asiaa koskaan kokonaan. Luulen että ei. Ja ehkä on hyväkin niin... Ne täydellisen tajunnan ja ymmärryksen hetket kun ikävä vie ilmat keuhkoista ja voimat jaloista ovat kauheita. Sellaista ei ihminen kauan kestäisi. Enimmäkseen minäkin, neljä kuukautta poikani kuoleman jälkeen, ihmettelen että -eikö kaikki vain ollut pahaa unta? Elimmekö todella tuon kamalan vuoden? Onko minulla todella joskus ollut tuo ihana pikkupoika sylissäni ja vierelläni?

Valoisina hetkenpilkahduksina olen onnellinen siitä, että saimme pitää rakasta poikaa luonamme nuo yhdeksän vuotta ja kuukauden. Pikku rakkaamme opetti elämällään meitä paljon, ilman häntä olisimme monta kokemusta köyhemmät.

Voimia sinulle Elina, ja meille kaikille läheisemme menettäneille. Meitä on todellakin monia saman kokeneita...

-äippä-
äippä | 12.2.2008 klo 13:24:38