Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: onko suhtautumisenne kuolemaan muuttunut?
Hei,myös minun suhtautumiseni kuolemaan on muuttunut isän kuoleman jälkeen. En pelkää sitä enää. Sain onneksi istua isän vierellä viimeiset hetket ja saattaa hänet matkaan. Isän kasvoille tuli kovien tuskien jälkeen niin suuri helpotuksen ilme, että se auttaa meitä jäljelle jääneitä vaikka suru onkin musertava. Jotenkin sitä tajusi isän lähdettyä, että kuolema on osa elämää ja jonain päivänä se tapahtuu myös itselle. Joku voi pitää minua naiivina, mutta uskon että isää oli vastassa mm. hänen oma isänsä. Ja kun jonain päivänä minun vuoroni koittaa, on isä minua vastassa. Minun on pakko uskoa näin. Olisi lohdutonta ajatella, että se kaikki maallinen mitä me täällä näemme ja koemme, olisi tosiaan kaikki mitä on.
Myös suhtautuminen elämään on muuttunut. On turha suunnitella liikaa, kun kukaan meistä ei todellakaan tiedä mitä nurkan takana odottaa. Ja siinä suhteessa me kaikki olemme tasa-arvoisia, että kukaan ei voi tulevaisuuttaan tietää.
Voimia kaikille täällä,
Rica
- Re: onko suhtautumisenne kuolemaan muuttunut?Rica