Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Puoli vuotta äidin kuolemasta
Pitkästä aikaa kirjoitan tälle sivulle. Eilen tuli puoli vuotta täyteen äidin kuolemasta Terhokodissa keuhkosyöpään. Hän oli 65-vuotias. Puolitoista vuotta hän ehti sairastaa ennen kuin hän sulki silmänsä viimeisen kerran. Vieläkin usein itkettää ja koko asia tuntuu aivan epätodelliselta. Ikävä on valtava. En usko että tästä pääsee koskaan kokonaan yli... Varsinkin ne viimeiset ajat olivat niin kamalan ahdistavia että en usko että milloinkaan unohdan niitä päiviä. Eniten minua ahdistaa ajatus siitä miten peloissaan ja ahdistunut hän oli lähestyvän kuoleman takia. Miten paha hänellä oli olla! Ja ajattelen sitä mitä hän mahtoi ajatella kuoleman hetkellä! Yritän olla ajattelematta... Ja koko ajatus siitä että joku kertoo toiselle ihmiselle että nyt on aika mennä Terhokotiin tuntuu aivan käsittämättömän pahalta. Mitä sellaisen kuolemantuomion alla tuntuu olla?!Päällisin tämä elämä menee ihan hyvin. Tulin eilen Kreikasta kaksivuotiaan poikani kanssa. Hän sanoi siellä "ei isoäiti ole täällä". Kun menimme aikaisemmin kesällä kesämökille ihmetteli vähän ettei isoäitiä ollut sielläkään. Kahtena aikaisempana kesänä on ollut... Kreikassa toinen uimakelluke hävisi. Sanoin, että se on hävinnyt taivaan tuuliin. Poikani siihen kommentoi, että isoäiti tiputtaa sen taivaasta alas... Tällaista logiikkaa tulee aika ajoin.
Itse olen tullut terveyden suhteen kai vähän hysteeriseksi. Olen käynyt keuhkokuvissa, mammografiassa, näyttämässä luomeni ihotautilääkärille ja ihan vaan lääkärin tunnusteltavana.
Tällaista elämä on nyt puolen vuoden kuluttua. Aina se kuukauden 4. päivä pysähdyttää miettimään.
Hyvää elokuuta kaikille.
Joan
- Puoli vuotta äidin kuolemastajoan
- Re: Puoli vuotta äidin kuolemastaKristiina
- Re: Puoli vuotta äidin kuolemastasurusyksy
- Re: Puoli vuotta äidin kuolemastaLittleSun