Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Suru muuttanut muotoaan
Hei Katelikuu,Oli kiva kuulla taas sinustakin - olin tässä jo miettinytkin, että mitä sinulle nykyisin kuuluu.
Lauantaina tuli 4 kk äidin kuolemasta, ja minullakin on suru muuttanut muotoaan - tuntuu, että olen nyt käynyt läpi pahimmat katkeruuden, vihan ja syyllisyyden tunteet, ja tilalle on tullut juuri se loputon, pohjaton ikävä... Tosin itkukin on kyllä edelleen aika herkässä, pystyn kyllä jo puhumaan äidin kuolemasta aika rauhallisesti mutta jos yritän ajatella sitä ja äidin viimeisiä päiviä vähän pidempään tai perusteellisemmin, itku tulee edelleen.
Ja lähestyvä äitienpäivä ahdistaa, ja tuntuu pahalta nähdä kaupoissa kaikki äitienpäiväkortit ja muista äitiä -mainokset. Äitienpäivänä en edes pääse käymään äidin haudalla, olen silloin yhden ystäväni luona muualla Suomessa - äitienpäiväviikonloppu sattui olemaan ainoa viikonloppu koko keväänä, että minun ja ystäväni aikataulut osuvat sen verran yksiin että ehditään tavata. Siskoni kuitenkin lupasi viedä haudalle kukkia myös minulta. Ja eihän se äiti siellä mullan sisässä edes ole, vaan jossain ihan muualla, ja toivottavasti ymmärtää että muistelen häntä kyllä vaikken haudalla kävisikään...
Olen lähdössä muutenkin parin viikon päästä muutamaksi päiväksi pienelle matkalle, yksinäni. Alkoi tuntua, että nyt on pakko päästä vähäksi aikaa pois tästä opiskelijan arjesta ja oikeasti lomalle, lepäämään ja ajattelemaan vain omia ajatuksiaan. Tiedän, että suru tulee kyllä mukanani, enkä edes yritä sitä paeta, mutta ehkä saan vähän uutta näkökulmaa ja etäisyyttä kaikkeen tapahtuneeseen.
Mutta keväästä ja lisääntyneestä valosta nautin minäkin, on paljon helpompi jaksaa kaikki kun päivät ovat valoisia ja linnut laulavat.
Mukavaa toukokuuta,
Tiltu
- Suru muuttanut muotoaankatelikuu
- Re: Suru muuttanut muotoaansurusyksy
- Re: Suru muuttanut muotoaanTiltu_R