Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Syöpä voitti, me muut hävittiin
Eilen suloinen famuni sitten nukkui pois..Niinpä niin.Syöpä otti ja voitti, me muut hävittiin -se on fiilis
tänään.. suuttuttaa!
Eilen itkin ja itkin ja itkin. Ei loppunut millään. Tänään on tyjä olo. Outo tyhjä olo, aika on pysähtynyt. Omat voimat on loppu ja sydäntä särkee.
Mielessä pyörii kuva famusta ja viimeisitä hetkistä ennen loppua. Kuinka pieni ja väsynyt hänen kehonsa oli. Miten petollinen syöpä on, imi kaiken elämän famustani.
Enää ei kuolema minua samalla tavalla "pelota". Näin sen pahimman, syövän ja sen miten syöpä tuhoaa hitaasti ja varmasti. Syöpä elää omaa elämäänsä kehon ja mielen kustannuksella.
Mietin jäikö mitään sanomatta. Ei, kyllähän tiesi kaiken sen minkä en saannut sanottua. Paljon puhuttiinkin, hyvä näin jäkeenpäin. Olin läsnä kun oireet alkoivat, kun syytä etsittiin, kun tulokset tulivat, hoidot ja kotihoidot. Olimme lähes päivittäin yhteydessä.
Ja lopuksi olin läsnä kun loppu tuli. Lohtua antaa että hän ei ollut yksin. Se oli suurin huoleni, kun selvisi että mitään ei ole tehtävissä. Pelkäsin että hän kuolisi yksin, että isä tai minä emme ehtisi paikalle, tai en uskaltaisi olla hänen luonaan jos ehtisin.
Kun soitto tuli lähdin heti ajamaan, ajoin moottoriteillä kolmosvaihteella... huomasin sen kääntyessäni moottoritieltä pois.. isäni oli jo saapunut. Kaikki pelot hävisivät samantien kun huomasin että ehdin paikalle.
Pidin häntä kädestä kiinni. Hetki oli levollinen ja kaunis.
Tyttäreni, 6v, kysyi aamulla jos lähden famuni luo töitten jälkeen (niinkun minulla on ollut tapana jo pidemmän aikaa) Voi, kultaseni, muistatko että vanha famu on taivaassa, sinun ja minun fafan kanssa. Hetken hiljaisuus..Niin, ehkä ne siellä juovat teetä yhdessä. Sitten mietittiin että mitäköhän ne siellä taivaassa oikeen juovat, jos ei teetä niin ehkä sitten kahvia kerman ja sokerin kera...
- Syöpä voitti, me muut hävittiinMangoMeloni
- Re: Syöpä voitti, me muut hävittiinMangoMeloni
- Re: Syöpä voitti, me muut hävittiinaavikkotuuli