Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Miten saisi päivän käyntiin - lapsen ajatukset ja suru???
Hei,samojen asioiden kanssa taistellaan täälläkin. Mieheni menehtyi toukokuun lopussa eli kohta tulee puoli vuotta mieheni kuolemasta. Välillä tuntuu, että sitä jo jotenkin mallikelpoisesti saa hoidettua nämä lapset (10v., 3v ja nyt joulukuussa 1 vuoden täyttävät poijat)ja kotityöt. Mutta aina tällaisen "hyvän" hetken jälkeen ikävä ja suru iskevät takaisin ja ne tulevat kerta kerralta voimakkaammin.
Yritän pyörittää arkea, että lasten perusturvallisuus säilyisi, ajattelen heidän surua ja jaksamista, etenkin isoimman poikamme, pienimmäthän eivät nyt niin ymmärräkään tapahtunutta. Olen miettinyt, että miten olla lapsille se turvallinen äiti, jonka he nyt tarvitsisivat, kun omat voimani ovat niin vähissä.
Välillä juoksen vessaan tukahduttaen itkuni, etteivät he koko ajan näkisi itkuani. Toki he sen vaistoavat, että äiti on surullinen ja itkenkin heidän nähden, mutta pelottaa sekin ajatus, että minkälainen "trauma" heille jää varsinkin pienimmille kun äiti itkee ja on surullinen joka hetki.
Miten teidän lapsenne jaksavat, ja miten he purkavat suruaan?
Olen samankaltaisessa tilanteessa, että olen jäänyt paikkakunnalle lähestulkoon yksin. Parhain ystäväni asuu siellä eteläisessä Suomessa ja vaikka puhelimitse yhteydessä ollaan, niin täällä minulla sellaista ystävää ei ole kenen kanssa jutella näitä asioita kasvotusten.
Seurakunnassa alkaa sururyhmä, mutta tarkkaa aikaa koska se alkaa niin sitä ei tiedetä, koska ilmottautuneita on niin vähän. Ja minulla olisi niin tarve olla ihmisten seurassa jotka ymmärtävät mitä tämä on - kun on jatkuva ikävä...
Voimia teille kaikille. Liitän tähän loppuun runon, jonka Tulppu oli laittanut erääseen viestiinsä, kaunis runo.
Kiitos Tulppu! Sytytellään jälleen kynttilöitä rakkaimpiemme muistolle! Jaksamisia!
Kynttilän liekki kertoo,
että en unohda sinua,
joka kuljit kanssani matkalla,
sinua joka täältä sait kutsun lähteä,
sinua
joka lensit lähelle tähteä.
- Re: Miten saisi päivän käyntiin - lapsen ajatukset ja suru???fallingteardrops
- Re: Miten saisi päivän käyntiinmaan matkalainen