Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Äitini kuoli 3.9 munasarjasyöpään
Moi!Äitini kuoli myös munasarjasyöpään tammikuussa. Siitä on jo melkein 9kk ja silti suren ja ikävöin äitiä ajoittain. Välillä on parempia ajanjaksoja ja välillä tuntuu että romahdan ja silloin ahdistaa. Minullakin oli äitin kuoleman jälkeen epätodellinen olo, oli ihan uskomatonta, että rakas ihminen on oikeasti poissa. Olen itse miettinyt, että onneksi saatiin äidin kanssa puhuttua kaikki asiat läpi, ettei mikään jäänyt painamaan mieltäni.
Minulle tulee vieläkin lähes päivittäin joidenkin asioiden yhteydessä äiti mieleen ja huomaan noudattavani joitain äitin elämänohjeita, mitä äitiltä olen saanut. Tuntuu, että olen mennyt surutyössäni eteenpäin, mutta silti tuntuu että murrun esim. kun koulussa toiset puhuvat kuinka he menevät vanhempiensa luokse syömään. Silloin tulee taas mieleen, että minullahan ei ole vanhempia, joiden luokse mennä.
Olen ite selvinnyt eteenpäin hyvien ystävien ja heidän tuen ansioista Olen tehnyt kivoja asioita, jotka itsestä tuntuu hyvältä. Olen matkustellut ja urheillut. Vaikka suru ja muistot kulkeekin mukana, olen sitä mieltä, että aina pitää olla jotain suunnitelmia, se piristää ja auttaa jaksamaan kun on mitä odottaa. On kylää uskomatonta, miten paljon läheisen menettäminen sattuu ja miten pitkään surutyö voikaan kestää. Ei voi muuta kun elää päivä kerrallaan ja mennä pikkuhiljaa eteenpäin.
Voimia ja jaksamista sulle!
- Re: Äitini kuoli 3.9 munasarjasyöpäänSiipi maassa
- Re: Äitini kuoli 3.9 munasarjasyöpäänkevät 2010