Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Molemmat vanhemmat kuolleet syöpään
Hei Sisu,Olen miettinyt Aarsua paljon. Kirjoittelin hänen kanssaan ainakin vuoden, jona aikana hän tuli jotenkin läheiseksi vaikkemme toki henkilökohtaisesti tunteneetkaan. Aarsun poismeno järkytti, koska vuoden lopulla hän käsittääkseni sai myös hyviä uutisia myelooma-arvoistaan. Aarsu suhtautui sairauteensa myös sellaisella reippaudella ja elämänhalulla, etten mitenkään kuvitellut kaiken päättyvän näin yllättäen.
Isäni (64v.) sairastaa myös myeloomaa. Kenties myös KML:aa. Ei varmaan päivää mene, ettenkö tuntisi tästä sairastumisesta katkeruutta, ahdistusta, pelkoa, surua jne. Vaikka olen itse aikuinen, lähes 30-vuotias, tuntuu yhden saati kahden vanhemman menettäminen tuskalliselta. Erityisen väärältä se tuntuu kun se tapahtuu ennenaikaisesti ja jonkun sairauden uuvuttamana. Puolison menetys on varmasti raskas asia. En osaa sanoa, mikä vaikutus sillä voisi olla syövän kehittymiseen, mutta henkiseen jaksamiseen tietysti hyvin suuri ja kenties sitä kautta myös joihinkin fyysisiin sairauksiin. Itsekin pelkään, että äitini menettää elämänhalunsa jos isälleni sattuu jotain.
En oikein suostu ajattelemaan isän kuolemaa. En puhu siitä, enkä tahdo hyväksyä sellaista vaihtoehtoa. En tiedä olisiko surutyötä tai eräänlaista valmistautumista syytä tehdä etukäteen, mutta luulen etten kerta kaikkiaan pystyisi toimimaan päivittäisessä elämässä sellaisten ajatusten kanssa. Vaikka eihän niitä ajatuksia ja tuntemuksia pysty mitenkään kokonaan välttämään:(
Olen todella pahoillani teidän siskosten puolesta. Voin vain aavistella miltä teistä tuntuu. Toivottavasti teistä on tukea toisillenne tässä surussa:) Näitä hetkinä toivoisin, että minullakin olisi joku jonka kanssa jakaa tätä taakkaa, vaikka yksinhän meistä jokaisen on surunsa käsiteltävä.
Suuresti jaksamista toivotellen,
Annie
- Re: Molemmat vanhemmat kuolleet syöpäänAnnie