Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: kuinka olette jakselleet
Hei Hennarii!Ensiksi toivotan äidillesi paranemista!
Minun äitini syöpä huomattiin tosi myöhäisessä vaiheessa, niinkuin nuo vatsan alueen syövät usein. Vatsavaivoja kun on monilla ja äidillä oli ollut vuosia(hänellä oli laktoosi-intoleranssi eikä hän aina jaksanut tarkkailla syömisiään ja siksi mahaa nippaili usein).Äiti oli lisäksi laihtunut tosi paljon mutta ei pitänyt sitä hälyyttävänä kun oli aina yrittänyt laihduttaa.Kesällä kuitenkin vatsakivut kovenivat ja äiti sai sairaalassa tietää tästä haimasyövästä. Mitään ei ollut enää tehtävissä koska kasvain oli 4cm ja myös sappitiehyihin levinnyt.Minulle äiti ei asiaa kertonut, kuvitteli selvästi elävänsä pidempään. Oli aika piinallinen kesä kun huomasin että äidin terveydessä oli jotain tosi pielessä mutta hän vain salasi tilansa itsepäisesti ja väitti olevansa kunnossa. Tosi hyvässä kunnossa hän pysyi, tavallista elämää vietteli kotonaan(tästä olen iloinen). Sitten yhtäkkiä tuli romahdus, jalat eivät pitäneet enää. Siitä 5 pvää terveyskeskuksessa ja hän kuoli. Viimeiset 2pvää oli paljolti tajuton joten emme pahemmin ehtineet puhua kuolemasta. Hyvästit kerkesin onneksi jättää. Kuoleman jälkeen en jaksanut enää ottaa selvää lääketieteellisistä faktoista, mutta se selvisi että sisäelimet olivat ihan loppuvaiheessa niin tuhoutuneet että tippaakaan ei kannattanut pitää.
Että tämmöinen tosi ärhäkkä ja kammottava haimasyöpä vei sitten minulta äidin....Sitä mietin tietenkin paljon että jos äiti olisi mennyt aiemmin lääkäriin....Mutta asioillehan ei jälkikäteen voi mitään.
- kuinka olette jakselleethelmiina
- Re: kuinka olette jakselleetneliapila
- Re: kuinka olette jakselleetHennarii80
- Re: kuinka olette jakselleethelmiina
- Re: kuinka olette jakselleetkevätuni
- Re: kuinka olette jakselleetMarialiisa
- Re: kuinka olette jakselleetlouhinen