Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Mihin kuolleet menevät?

Olen 45-vuotias. Äitini kuoli viime pitkäperjantaina vaikeaan syöpään 65-vuotiaana. Pappien sanat kirkossa eivät ole minua lohduttaneet, vaikka olen jollakin tavoin lapsenuskoinen, Jeesuksen ja tuomiopäivän ajattelu ei ole minua ainakaan auttaneet vaan päinvastoin. Koen että äitini elää muistoissani ja lapsissani. Silti se ei ihan riitä. Pitäsikö minun opetella uskovaiseksi että olisin luottavainen ja hyväksyisin äitini poismenon? Mitä ajattelette kuolevista tai kuolleista läheisistänne? Missä he elävät ja tekeekö mikään heistä kuolemattomia?

Minulla ei ole sellaista läheistä jolla olisi muistoja äidistäni. Nekin jotka äitini tunsivat, eivät ole minulle läheisiä enkä osaa olla heihin yhteydessä. Ainoa lohduttava asia on oma perheeni ja työni joka pitää nykyhetkessä kiinni. Haluaisin siirtää äitini muiston lapsiini mutta en tiedä miten. Haluasin surra äitiäni rauhassa mutta jostain syystä en ehdi.
Marialiisa | 6.12.2008 klo 23:23:07