Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Isä kuoli haimasyöpään
Lämpimiä lohduttavia ajatuksia Eirene. Elokuun alussa tuli jo 20v kun oma isäni kuoli syöpään, haimasta löytyneen etäispesäkkeen jälkeen , nopeasti, diagnoosin jälkeen vajaan kuukauden eli, sairastettuaan kolmisen kuukautta. Jälkeenpäin usein ajattelin että lyhyt joskin rankka sairastamisjakso sopi kuitenkin paremmin toimeliaalle isälleni paremmin kuin esim vuosien hoidoissa ramppaaminen. Hän ei kylläkään ehtint kauaa eläkevuosista nauttia. Paljon myöhemmin tuli jossain vaiheessa katkeruus siitä etti ehtinyt isän kanssa puhua joistain asioista tai itsekkäästi saada tukea joihinkin vaikeisiin elämäntilanteisiin, päinvastoin olen itse joutunut olemaan paljon itse hoitajana ja tukijana äidilleni. Varsinkin nyt kun olen itse sairastanut syöpää parisen vuotta niin isä on tullut usein mieleen ja mahdolliset ajatukset joita hän kävi läpi sairastuttuaan muttei kyennt niitä kenenkään kanssa jakamaan. Koetankin itse puhua omasta tilastani suhteellisen avoimesti kylläkin kulloisenkin kuulijan sietokynnyksen huomioiden. Jaksamista sinulle ajatusten ja tunteiden kanssa, anna itsellesi aikaa ja ota vastaan lohdun tunnetta, mene paikkoihin joissa olet ollut isäsi kanssa ja palauta mieleen yhdessä jaettuja hetkiä ja kokemuksia, ole niistä kiitollinen. Pidä itsestäsi huolta.- Isä kuoli haimasyöpäänEirene
- Re: Isä kuoli haimasyöpäänSiipi maassa
- Re: Isä kuoli haimasyöpäänjaa mullako
- Re: Isä kuoli haimasyöpäänCambridge
- Re: Isä kuoli haimasyöpäänmarjukka5
- Re: Isä kuoli haimasyöpäänSiipi maassa