Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: miten jaksatte

Hei Eevamaria!

Otan osaa suruusi! Minä menetin oman mieheni saman ikäisenä, 50-vuotiaana. Olen huomannut itsessäni ajaatuksia, jotka hämmentävät. Yhden tuttavan mies sairastaa samaa syöpää, johon mieheni kuoli. Huomaan olevani katkera, miksi hän tuntuu paranevan, miksi hänkin ei kuole. Miksi minun mieheni kuoli, miksi ei kuka tahansa muu, ihan kuka vain, mutta ei minun rakkaani, joka oli koko elämäni. Samat Lindqvistit yms. on luettu, haettu kirjoista ja netistä lohtua. Mutta niin kliseeltä kuin se kuulostaakin, vain aika auttaa. Omasta menetyksestäni on jo 1 v 7 kk ja aika on osittain tehnyt tehtävänsä. Erityisen vaikeaa on ollut maistraatin kanssa asioiminen, kaksi lapsistamme kun olivat vielä alaikäisiä. Kaikenmaailman lupahakemuksia ja tilityksiä, ihan kuin minusta olisi tullut leskeksi jäätyäni rikollinen, jota pitää vahtia, että en vahingoita omia lapsiani. Minulla ja lapsilla kun on ETURISTIRIITA! En vain pysty käsittämään mistä se eturistiriita tulee, kun lapset ovat ainoa asia, jotka saivat minut nousemaan ylös mieheni haudalta pakkasella ja lähtemään kotiin etten olisi sinne paleltunut. Vain lapset ovat saaneet minut jaksamaan ja yrittämään eteenpäin yksin.

Mielenkiinnolla odottelen myös, mitä uusi hallitus saa aikaiseksi perintöverojen kanssa, vaikka ei se meitä enää autakaan. Ehdottomasti perintöverotusta pitää muuttaa ainakin niin, että veroja ei pidä maksaa ennenkuin saa jotain myös itselleen. Mistäpä lapsilla niitä verorahoja on kun leskellä on oikeus pitää asunto hallinnassaan, yleinen tilanne lienee tämä. Tavanomaisen asunnon osalta verotuksen voisi myös poistaa kokonaan.

Minä vähän eksyin aiheesta, mutta toivon sinulle kestämistä ja voimia vaikeaan elämänvaiheeseesi. Varmasti pieni lapsenlapsesi tuo vähän iloa elämääsi!
Surutar | 6.5.2007 klo 11:36:50