Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Vaimoni aivosyöpää ei enää voida hoitaa...
Sinulla on edessä vielä kovat ja raskaat ajat kun tilanne muuttuu semmoiseksi että huomaat olevasi niin isänä kuin äitinä.Ja pitäisi jaksaa huolehtia vielä itsestäänkin että jaksaisi lasten kanssa.Mutta toivon että jaksat kaiken mitä tuleman pitää.Kerro rehellisesti lapsille mikä on tilanne,vaikka he ovat vielä pieniä niin lasten on hyvä tietää missä mennään ettei käy kuin minulla että salasin lapseltani alussa asian todellisuuden.Lapseni rupesi syyttelemään itseään onko hän tehnyt jotain väärin.Vaikka uutinen on raskasta kerrottavaa lapselle silti kannatan että kertoo silti mikä on tilanne.Tuette toinen toisianne,sinä lapsia,lapset sinua,niin jaksatte sitten olla vaimon,äidin vierellä ja tukena jota sairas tarvitsee tosi paljon.
Minä tiedän tunteen,koska elän itsekkin sitä vaihetta kokoajan että kuinka selviytyä,kuinka jaksan.Olen luhistunutkin mutta pakko on vain nousta ylös.Itke silloin kun itkettää,pura pahaolosi,älä tukahduta tunteitasi.
Lapset kestää yllättäen hyvin kuoleman,paremmin kuin me aikuiset.Tottakai se sattuu lapsiinkin mutta heillä kuitenkin on omat leikit ja touhuamiset niin he "kuoriutuvat" asiasta nopeammin.
Kirjoita tänne silloin kun siltä tuntuu.Autamme sinua näin tekstin välityksellä.Kirjoittaminen on yksi terapia muoto.
Päivä kerrallaan,tiedän että toisen heikkenemisen katsominen vierellä on raskasta mutta toivon että olet vaimon vierellä niin paljon kuin mahdollista,se auttaa sinua surussasi kuitenkin eteenpäin eikä sitten kuoleman jälkeen tarvitse tuntea syyllisyyttä miksi en ollut vierellä,miksi en tehnyt enempää toisen hyväksi.
Kaikesta huolimatta koeta pärjätä,tiedän että on vaikeaa mutta silti...
- Re: Vaimoni aivosyöpää ei enää voida hoitaa...nina
- kokemukseni koulustakoodi
- Re: kokemukseni koulustakamari
- Re: Epäleväinensyövästä parantunut