Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Rakas äitini nukkui pois

Äidilläni leikattiin rintasyöpä noin 10 v. sitten. Omituiset oireet alkoivat vaivata noin 1,5 v. sitten, keväällä -10 yksityislääkäri pisti tutkimuksiin ja todettiin syövän uusiutuneen. Kaksi viikkoa sädehoitoja ja kova lääkitys sen jälkeen. Lääkärit antoivat toivoa, olin itsekin positiivisella mielellä. Kaikki katkesi kuin seinään kesäkuussa, kun äiti sai sairaskohtauksen. Aivojen pinnalta löytyi metastaaseja, toinen syy kohtaukselle mahdollisesti lääkityksestä aiheutuneet komplikaatiot. Lääkitys lopetettiin. Viimeiset sanat äidin kanssa vaihdoin puhelimessa kesäkuussa, sen jälkeen ei ole syönyt, puhunut eikä liikkunut itse. Ikävä on raastava. Tuntuu kuin joku hakkaisi lekalla sydäntäni sirpaleiksi. Äiti on minulle rakkain ihminen heti omien lasten ja miehen jälkeen. Pelkään, että hänelle tulee kipuja. Olen kysynytkin sitä monta kertaa, mistä huomaa että ihminen on kivulias, kun hän ei sitä itse pysty sanomaan. Olen halannut, suukotellut, laulanutkin hänen vuoteensa vierellä. Haluaisin huutaa kovaan ääneen tuskani ulos, mutta eihän sitä missään voi tehdä kun lapset voi säikähtää, tai naapuri kuulee... Nyt vain odotan, että minunkin rakas äitini nukkuisi pois.
mirjam | 22.7.2010 klo 10:54:02