Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Ajatussyöpä
Mukava kun vastasit!:)Googletin itse näille sivuille vasta viime keväisen tarkastuksen jälkeen kun lääkäri silloin vasta painotti että tämä on follikulaarinen lymfooma ,"kiltti" syöpä mutta uusimisherkkä hän koetti nätisti minulle selittää.
(diagnoosi alunperin siis non-Hodgkinin lymfooma, gradus3)
Lähdin sitten selvittelemään tuota sanaa ja löysin"ketjun" täältä mutta se oli jo oikeastaan"vanha" eikä täällä oikein keskusteluun halukkaita lymfoomalaisia ole ollutkaan.
Jäin tänne vähän kuin koukkuun kun täällä on yleensä asiallisia keskusteluja jotka saavat pohtimaan muitakin asioita pintaa syvemmältä.
Olisi ollut hienoa jos olisi ollut jo silloin kun kaikki alkoi kohdallani (mutta silloin oli tietokonekin mulle vielä outo kapistus ,tuskin olisin tohtinut edes käyttää.)
Minullakin oli kainalossani patti tuon 2-3 vuotta mutta 3 lääkäriä piti sitä harmittomana kun sitä aika ajoin näytin.
(se ei ollut lainkaan kipeä mutta hävisi heti ensimmäisen sytohoidon jälkeen).
Olihan sitä jälkikäteen miettiessä muitakin merkkejä ollut mutta niitä nyt piti vain sellaisina kremppoina joita nyt tulee ja menee..
Nivusten totaalinen turpoaminen ja jalkakipu vei lääkärin vastaanotolta samantien saraalaan jossa ultraava lääkäri totesi sen imusolmukesyöväksi.
Mutta jotenkin sitä ei meinattu uskoa kun olin vähän epätyypillisessä iässäkin(silloin 46) kaikki mahdolliset näytteet otettiin saman vrk:n aikana ja sitten vielä koepala n.viikkoa myöhemmin kun muut kokeet olivat jotenkin vain sinnepäin..
Olisin päässyt tosi pian hoitoihin kun osoittautui sitten sellaiseksi ärhäkämmän laatuiseksi mutta koepalan ottopaikkaan iski streptokokki ja se oli raju.
Tuli antibiootti-tiputukset ja piti siitä sitten toipua ennekuin päästiin alkuun.
Se oli mielestäni prosessin rankinta aikaa.Syöpää en säikähtänyt mutta olin aluksi melkein varma että se on MRSA ja että nyt se on menoa...
Täällä sitä nyt kuitenkin toistaiseksi vielä ollaan.:)
Nyt käyn ainakin vielä vuosittain jälkitarkastuksissa,seuraava ilm.huhtikuussa.
Netistä löytyy aika mukavasti tietoa hakusanalla lymfooma.Kannattaa haeskella ,sivustoja on erilaisia.
(Täältä etsiminen on kuin hakisi neulaa heinäsuovasta mutta kaikkea muuta mielenkiintoista löytyy..)
Tuo reipas, posiitivinen asenne on mainiointa itsehoitoa joten sitä sinullekin roppakaupalla.!!
Olisi mukava kuulla sinun kuulumisiasi ja vaihtaa ajatuksia jos sinusta vain sille tuntuu :)
(ihan kuin olisi laatimassa kirjeenvaihtoilmoitusta ;) )
- Ajatussyöpäunelma
- Re: Ajatussyöpäkäpy
- Re: Ajatussyöpäunelma
- Re: Ajatussyöpäani.liini
- Re: Ajatussyöpähilleviivi
- Re: Ajatussyöpäsoikku