Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Ajatussyöpä

Hei!
Aloinkin lukea tätä ketjua uudelleen...kun tässähän on vähän hankala muistaa mitä siellä alussa olikaan kun viimeisessä onkin jotain muuta...

Unelma,tuo oli aika rajusti sanottu että sairastat "vain" leukemiaa..mutta ymmärrän tarkoituksesi....

Miksipä muuten olisin näillä sivuilla jos en itse sairastaisi ajatussyöpää..
(Follikulaarinen lymfooma,siis tarkoittaa etten koskaan saa terveen papereita..hoidoista sentään jo kuusi vuotta mutta tarkastukset jatkuvat vuosittain...)
Kyllä sen kanssa pystyy rinnakkaiselämää elämään.Onhan se "mörkö" eikä se helpolla päästä mutta olen yrittänyt ajatella että moni joutuu koko ikänsä pitämään jonkun sairauden"kumppaninaan".
Ehkä se on jotain itsesuojeluakin: kun on "kuulolla" niin ei mokoma pääse uudelleen yllättämään.??

Jos HUUDATTAA niin MIKÄ SEN ESTÄÄ,ei sitä tarvitse mitenkään pyhimys olla,tunteet vain esille jos siihen vain on kykeneväinen.......!!.
siksipä sanonkin :
Sinulle ani.liini,
Näistä (syöpä)tunteista on ihmeen vaikea puhua,olen aika räpätäti monessa asiassa mutta syövän aiheuttamia syvimpiä tuntoja tuskin kukaan lähimmäiseni tietää.
Olen pystynyt vallan hyvin keskustelemaan siitä kaikkien kanssa mutta ei silti kaikkea vaan osaa eikä pysty pukemaan sanoiksi enkä usko että sekään niin vaarallista on :) Ehkä niitä lähimpiään haluaa jollain tavoin"säästää".

Hilleviivi!
Minkä sorttinen lymfooma sulla on?Miten alkoi ja mitähän hoitoja olet saamassa?Olisi mielenkiintoista kuulla..

Totta oli omalla kohdallani että olisin mielelläni jättänyt
juttelut joidenkin henkilöiden kanssa väliin ja tunnistan tuon kevennetyn version omasta käyttäytymisestäni.
Vaikka tuttujen "ihan kauheeta!" ja "mitä toi nyt on, kyllä siitä selviää" saattoivat olla ihan yhtä raivostuttavia;riippuen varmaan sanojasta.
(sairaus erittelee jyvät akanoista.?)
Olen yrittänyt olla "armollinen" lähimmäisille,ei kai sitä itsekään läheskään aina ole osannut sanojaan oikein valita....eikä osaa vieläkään...
Ei tässä todellakaan miksikään tunne jalostuneensa.Onpa vain tullut jokinlaista elämänkokemusta tällä tavoin lisää.

Kepeitä mielialoja kaikille ;)

tv.nimim."tulipa vuodatus"......
(ps
toivottavasti nimimerkit meni edes"sinnepäin" kun ei pysty kelaileen edestakasin ..ja muisti pätkii pahasti)
soikku | 25.2.2009 klo 00:10:59