Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Yksinäiset-miten selviydytte?

HEI
En ole yksin mutta yksinäinen aika ajoin.Kolahti tuo sanomasi, että ette uskoisi ,että edes sairas olen jos näkisitte.Näinhän se on, pitäisi olla se vuotava avohaava keskellä kasvoja, sitten olisi sairas. Minulta on leikattu pari kasvainta päästä, toinen oli hyvän laatuinen ja toinen ei ihan hyvä, mutta ennusteeni on hyvä.Kontrollit oli juuri ja kaikki on kunnossa edelleen.
Olen luonteeltani positiivinen,vilkas, elämän myönteinen jne..
Se kostautuu ystävien seurassa, eihän tällätavalla käyttäytyvä voi olla kipeä tai särkyinen, taidan vaan vedättää kaikkia.
Aika ajoin masennun ja synkistelen itsekseni. Kirjoituksestasi päätellen olet itsekkin aikalailla masennuksissa, ainakin kirjeen alusta saa sellaisen kuvan. Oletko muuten nostanut itse kissan pöydälle tämän ystäväsi suhteen? Kysy suoraan mikä mättää. Jospa hän on niin järkyttynyt ettei osaa olla kanssasi.
Ota asiasta selvyys niin se helpottaa ainakin omaa oloasi.
Väkisin ei voi olla ystävä kenenkään kanssa, mutta kutsu ne entiset työkaverit vaikka nyyttäreihin luoksesi, saattaavat tulla ihan mielellään, eivät ehkä nekään osaa tehdä aloitetta tilanteesi huomioon ottaen. Sairauteni aikana ja kokoajan edelleen pyrin itse olemaan aktiivinen ihmisten kanssa, koska muut ovat ilmiselvästi kauhuissaan sairaudestani ja eivät itse tiedä miten lähestyä, varsinkin ne vähän vieraammat tutut.
Helpointa on kertoa koko totuus sairaudestaan ja pistää hurttia huumoria peliin, tunnelma vapautuu kummasti. Minun kohdallani tämä tyyli on auttanut eteenpäin ja ihmisten kanssa, ehkä se voisi auttaa sinuakin, eikähän meillä kummallakaan paljon menetettävää ainakaan ole. Virkanaisia tässä muuten minäkin viisissäkymmenissä ja jo kaksi vuotta kotona oleskellut. ekku
ekku | 9.10.2007 klo 14:39:55