Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Syöpäjärjestöjen tutkimus kuinka suuri osa syövistä on itse aiheutettuja
En ole lukenut tutkimusta, vain lehtijuttuja. Minullekin tuli mieleen sairaiden syyllistäminen. Terve ihminen voi tuntea olevansa "turvassa" syövältä,jos ei "syyllisty" mihinkään terveyssyntiin kuten tupakointiin ja lihomiseen.Toinen kysymys on sen sijaan se, kun sairas itse haluaisi tietää syyn sairauteensa. Ensin pohtii fyysisiä (biologisia) syitä siihen. Sitten alkaa ihmetellä, miksi kaikki epäterveellistä elämää viettävät eivät kuitenkaan koskaan sairastu.Tai mikä vielä kummallisempaa, kun sairastuu, vaikka syitä ei löydy. Alkaa tärkeämpi syyn etsintä. Jatkoelämän kannalta sairaan olisi hyvä selittää sairautensa jotenkin itselleen, jotta sitä ei tarvitse enää pelätä joillekin auttaa uskonto kuten tältä palstalta voi lukea. Olen aina kadehtinut ihmisiä,jotka noin "helposti" selvittelevät vaikeita kysymyksiä.
- Re: Syöpäjärjestöjen tutkimus kuinka suuri osa syövistä on itse aiheutettujaVaarain
- Re: Syöpäjärjestöjen tutkimus kuinka suuri osa syövistä on itse aiheutettujaLiverTransplantation