Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Syöpäjärjestöjen tutkimus kuinka suuri osa syövistä on itse aiheutettuja
Paijata ja hyssytelläkö sitten pitäisi? Elää Pohjois-Korean malliin? Mitä syyllistävää siinä on, jos laitetaan faktat pöytään ja ihmisille kerrotaan todennäköisyyksistä: Jos teet näin tai olet tekemättä tai jos sinulla on tälläinen tausta tai ei ole, riskisi on suurempi tai pienempi. Tämähän on hyödyllistä! Omat valinnat voivat edesauttaa asioita ja sitten taas on asioita, joihin ei voi enää itse vaikuttaa. Ja kuten tässäkin ketjussa on todistettu tilastotiede on tilastotiedettä: todennäköisyys ei välttämättä päde yksilöön.Lymfoomien synnystä on hyviäkin arvauksia, niistä minuun pätee moni, keskeisimpänä niistä minulla on EBV vastaaineet (viruksen kantajiahan on 99% suomalaisista, aktivoituu vaan harvemmilla), mitä siitä. Eipähän tarvitse jossitella. Jaska tsägä. Syövän jälkeen lapset tehneenä minulle oli myös ensiarvoisen tärkeää tietää, ettei tautini periydy. Ja kukapa minua sitä paitsi syyllistäisi, kun potilaskertomusta ei ole otsaan tatuoitu ;)
- Re: Syöpäjärjestöjen tutkimus kuinka suuri osa syövistä on itse aiheutettujamyrkkysumakki
- Re: Syöpäjärjestöjen tutkimus kuinka suuri osa syövistä on itse aiheutettujaLiverTransplantation