Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Elämää kroonisen lymfooman kanssa
Hei Janet!Sinne parikurssille voi mennä myös yksin! Niin minäkin olin! Huonekaverina oli myös toinen yksin tullut nainen. Ja kannattaa mennä nimenomaan hematologisten syöpien kurssille, koska nämä ovat aivan eri asia kuin esim rintasyöpä. Koska olet sairastunut? Kursille on minusta parasta mennä kun sairastumisesta on jo hetki aikaa, minusta vähintään puoli vuotta. Koska silloin on jo ensimmäisestä shokista toipunut ja jaksaa paremmin siellä kurssilla kuunnella.
En ole kuullutkaan, että rituximabia voidaan antaa noinkin pitkiä jaksoja, minä olen saanut aina vain 4 kertaa. Minua on hoidettu sekä syöpä- että sisätautiosastolla. Siellä sisätaudeissa ei tosiaankaan osastonlääkäri tiedä näitä asioita kovin hyvin, mutta hoitosuunnitelmat tekeekin erikoislääkäri. Se osastonlääkäri vain seuraa, että edetään suunnitelmien mukaan ja että ei tule mitään komplikaatioita. Jos haluat tavata hoitavan = erikoislääkärin, niin pyydä sitä. Ainakin alussa minullakin oli paljon kaikenlaista kysyttävää ja olin ahdistunut siitä, että tietävätkö ollenkaan mitä tekevät.
Ymmärrän oikein hyvin, että yksinään sairastaminen on kamalaa, onhan minulla siitä 10 vuoden kokemus. Mutta olen selvinnyt! Joskus menee huonommin, joskus paremmin. Löysin netin vasta monta vuotta sairastumiseni jälkeen ja tämä on ollut kyllä suuri apua. Täältä löytää tietoa ja saa vertaistukea isommissa ja pienemissä asioissa.
Tsemppiä Sinulle!
- Re: Elämää kroonisen lymfooman kanssainkamari
- Re: Elämää kroonisen lymfooman kanssavalkovuokko