Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Sarkoomaan sairastuneita?

Moi,
Mullakin kyllä kestää vastailu, mutta ei oteta siitä paineita =).
Mulle ei siis tosiaan missään vaiheessa kukaan ole puhunut että tarvitsisi sädehoitoa. Plastiikkakirurgien mukaan poisleikatun alueen reunat on puhtaat ja mitään syöpäsoluja ei pitäisi olla missään jäljellä. En tosin uskalla ihan 100% luottaa siihen, mutta loistavaa jos näin on. Töölön sairaalassa käyn kontrollissa ja seuraava on 23.8. Hiukan mietityttää kun leikkausarpi on paksuuntunut juuri siitä kohdasta missä kasvain oli iholla ja välillä vihloo jostain tuolta sisältä rintakehältä niin vietävästi. Ole ajatellut että vihlominen johtuisi merkkiklipsistä joka on laitettu rintalihakseen juurituumorin kohdalle. Täytyypä tehdä kysymyslistaa kontrollia varten että muistaa kysyä siitä merkkiklipsistäkin. Niin monta kysymystä taas mielessä. Oli mulla tosin kysymyslista huhtikuussakin mukana, mutta varmaan puolet jäi kysymättä kun tuntu että lääkärillä oli niin kiire, tuli puheluja, muita lääkäreitä kysymään neuvoa jne. En kyllä tajua miten se lääkäri oikeastaan pystyi edes keskittymään mihinkään.
Kuinka usein sulla on seuranta? Ja kuinka kauan seuranta jatkuu? 5v?
Olen muuten 32v.
Onko hoitava lääkärisi plastiikkakirurgi? Vai oletko tavannut muitakin lääkäreitä? Ilmeisesti jossain sarkoomaryhmässä käydään läpi kaikki tapaukset. Ainakin jossain nettijutussa törmäsin HYKS:n sarkoomaryhmään.
Facebookissa on muuten DFSP-ryhmä jossa on useasta eri maasta sairastuneita. On mielenkiintoista lukea miten on hoidettu tapauksia esim.Usassa, Iso-Britanniassa, Ruotsissa jne. Ja on siellä muutamia joilla on levinnyt DFSP tai uusiutunut.
Hyvää kesänjatkoa ja nautitaan kaikki kesästä!!
Meze-78 | 30.7.2011 klo 16:31:21