Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Nöyryyttääkö HUS meitä vielä peruukillakin?
Minulla on tällä hetkellä meneillään kolmannen syövän etäpesäkkeet maksassa. Niitä hoidetaan sytostaateilla ja sain HUSin maksusitoumuksen peruukista. Yllättäen tarjolla oli vain yksi paikka, josta tämän peruukin voi saada. Niinpä sitten tilasin ajan, ja menin sovitusti kyseiseen liikkeeseen. Siellä minut ohjattiin vaivihkaa takahuoneeseen, ja kas - siinähän niitä peruukkeja sitten oli, olisiko ollut ihan 17 mallia, toinen toistaan kamalampia. Aikani mykistyneenä tuijotettuani niitä kamaluuksia, kuulin sanovani: Pitääkö syöpäpotilaan näyttää katuhuoralta. Juuri ja juuri löysin sieltä yhden mallin, jota saatoin kokeilla, jonka väri oli suunnilleen haluamani. Myyjä sanoi, että hän vielä vähän muotoilee sitä ja nyrhäisi parista kohdasta vähän ohuemmaksi. Eipä tuo katuhuoratunne siitä mihinkään kadonnut.Noin kolme vuotta sitten minulta hoidettiin munasarjasyöpä. Silloin peruukkeja oli tarjolla kolmessa eri liikkeessä, valikoimat olivat laajat ja peruukkien taso oli erinomainen. Onneksi silloin hankkimani peruukki on vielä tallella ja edelleen erinomaisessa kunnossa, joten olen ottanut sen käyttöön. Puhuin asiasta lääkärini kanssa, joka sanoi, että vielä jokin aika sitten he eivät pystyneet päättelemään, kenellä potilaista oli peruukki. Tällä hetkellä kuulemma se näkyy jo kymmenen metrin päästä.
Hämmästyttävintä tässä HUSin maksusitoumuspolitiikassa on vielä se, että jos haluaisin saada paremmantasoisen peruukin ja maksaisin itse siitä erotuksen, maksusitoumus raukeaa!
- Nöyryyttääkö HUS meitä vielä peruukillakin?ritup
- Re: Nöyryyttääkö HUS meitä vielä peruukillakin?Kristitty Lilja
- Re: Nöyryyttääkö HUS meitä vielä peruukillakin?LiverTransplantation
- Ajatuksia peruukin käytöstä ja HUSistaKristitty Lilja
- Re: Ajatuksia peruukin käytöstä ja HUSistaLiverTransplantation