Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Myelooma

Iitsulle!Ei minulla kortisooni+thalix hoidosta mitään ihmeenpiä sivuoireita ollut.Ensi alkuun oli vähän turhan aktiivinen olo.Tuntui,että olisin voinut tehdä vaikka mitä.Tiesin etukäteen näistä oireista,niin osasin "tsempata" ne oikein.
Varsinainen annostus minulla oli 27 tbl.kortisoonia päivittäin neljän päivän aikana,sekä yksi tbl.thalidomia.Sitten viikko ilman kortisoonia,taas 27 tbl neljän päivän ajan.Näin mentiin runsas kuukausi.Sen jälkeen kortisooni määrää ei vähennetty,vaan pidettiin taukoa kaksi viikkoa,ja taas sama annostus.Tämä jakso jatkui n.kaksi kuukautta.Minulle tämä hoito sopi hyvin, myös hoitovaste oli hyvä.Lääkäri lopetti tämän kortisooni lääkityksen sen jälkeen,kun siitä oli saavutettu sellaiset tulokset mitä oli toivottukin.
Tiedän,että tämä suuri määrä kortisoonia yhdessä thalidomin kanssa nautittuna ei sovi ollenkaan kaikille.Ehkä noin 35-40 %selvittää tämän kuurin ilman ongelmia.Siitä minulla ei ole tietoa millaisiin tuloksiin tällä hoidolla on päästy myelooman hoidossa. Kortisoonin nimi oli Dexsametasooni.

Huominen päivä on taas parempi kuin tämä päivä.
aarsu | 9.9.2007 klo 21:31:46