Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Myelooma

Hmm, heippa. En oikeen tiennyt mihin muuallekkaan tästä kirjoittaa. Eli ongelma on se, että pelkään isälleni puhkeevan myelooman.

Hänellä on jo pitkään ollut senkka noin 70 ja kun sitä syytä ruvettiin vihdoin ja viimein selvittämään löytyi virtsakokeiden perusteella tämä m-komponentti "positiivisuus" eli, arvo koholla. Näin ainakin kehui tayssin lääkäri perjantaina.

Tänään otin isältä tuon varikoetulospaperin ja oon selvittäny sitä, Seuraavat kokeet sitä on otettu:

perusverenkuva
b-diffi pitoisuudet
anemiatutkimukset
tulehdusarvot
nestearvot
kalsiumaineen vaihdeunta
maksatutkimukset

ja kaikissa noissa tulokset näkyi olevan viitearvoissa lukuunottamatta senkkaa joka oli 70 ja perusveren kuvassa
B-Eryt 4.0 E-MCH 34 ja E-MCHC 342

valkosolu eli B-Leuk arvo oli normaali ( viite 1.4-8.2 ) se oli isällä 7.5

En ymmärrä minkä ihmeen perusteella se m-komponentti/paraproteiini voidaan tuosta paperista nähdä, koska olen ymmärtänyt, että se on 1 ihan suora arvo, mikä pitäis nähdä, joku IgA tai IgG ym?

Tässä ei näy edes muita s-prot arvoja tms, nestearvojen kohdalla ainoastaan on lukemat P-Krea, P -K, ja P- Na jotka kaikki viitearvojen sisällä.

Lääkäri oli sanonut vain, että seurataan tilannetta puolen vuoden välein larakokeilla ja katsotaan onko se m- komponentti muuttunut.

Olen ymmärtänyt, että tätä ei edes löydy tai se ei sovi muuhun yksiin kun ainoastaan Myelooman kanssa. Vielä tätä sairautta ei kuitenkaan ole todettu, mutta olenko ihan väärässä jos olen sitä mieltä, että se tässä vielä on puhkeamassa. lääkärit tuskin sitä sanoo tässä vaiheessa.Oli vain sanonut, että ei tässä ole mitään hätää, ei ole syöpää ja voit nukkua yösi rauhassa.

Jaksaisko joku asiantuntevampi vähän avartaa mua. on huoli isästä.
lobotomia | 25.9.2007 klo 17:59:32