Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Whipple-leikkaus
Hei!Miten en ole päässytkään tänne sivustolle? Ehkä koska omat jutut painoi ja viime viikolla oli "kiirettä".
Ensin vastaus kuumeilukysymykseen: minulle tuli kuumetta 26.11. ja siksi pyysin seuraavana päivänä lisää verikokeita (ALAT, ASAT ja A-FOS myös!!!) menin ensiavulle ja sieltä sain passituksen keskussairaalaan, jossa tutkimukset aloitettiin toden teolla.
Viime viikosta kerron seuraavaksi. Kävin verikokeessa ennen kolmatta sytostaattihoitoa 16.4. ja A-FOS oli koholla. Kaikki muut näytti olevan ihan ok. Koska olen valittanut hoitajille jo maaliskuun lopusta saakka alaselkäkivuista he nyt ottivat vakavasti tilanteen, ja 19.4. tiputuspäivänä lääkäri passitti pikaiseen lanneranka röntgeniin sekä luustokarttaan. Se oli torstaina 22.4.Pääsin jo perjantaina syöpälääkärille ja luustokartassa näkyikin hurjasti tummia läikkiä, eli etäpesäkkeitä rangassa, kallossa, kylkiluussa, lantiossa ja oikeassa lonkassa.
Koska lääkärikin oli yllättynyt "näinhän ei nyt pitänyt käydä", piti olla vain adjuvanttihoitoa, aloitettiin heti samantien Bonefos-lääkitys. Nyt jatkan oksaliplatiini+xeloda sytohoitoja 6:n kertaan asti. Sitten vaihdetaan se suonensisäinen lääke Camptoon.
Onneksi sain tietää tästä ärhääkkyydestä näin nopeasti. Onneksi valitin. Onneksi on hoitokeinoja vielä.
Kyllä se oli aikamoinen shokki! Minä olen Kanadasta kotoisin - tullut rakkauden takia Suomeen v. 82, joten kaikki sisarukset ja perhe on siellä. Onneksi on Skype ja Facebook, että voin olla yhteydessä heihin päivittäin. Täällä Suomessa on tietysti mieheni perhe ja heiltä saan hirveästi tukea. Myös omassa pienessä kaupungissa on paljon tuttuja ja ystäviä. Olen saanut voimaa, kun olen kertonut kaikille millä tiellä kuljen.
Ei tässä auta muuta, kuin rohkeasti mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Voimia teille!
Olympialainen
- Whipple-leikkausOlympialainen
- Re: Whipple-leikkausOlympialainen
- Re: Whipple-leikkausSavosta