Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Whipple-leikkaus

Hei!
Kuumeeseen on auttanut Panadol. Minun syöpälääkäri kielsi nyt buranan kayttöä - ei ole hyvä vatsalle. Nyt ei ole onneksi ollut yhtään kuumetta viime hoitojen aikana.

Vielä täytyy kertoa, että luustokartoituksen (22.4.) jälkeen otettiin heti (27.4) röntgenkuvia kallosta, rintakehästä, rangasta ja lantiosta. Ainoastaan lantiosta löytyi 2 paikkaa - vasemmalla istumaluun kohdalla isompi sekä oikealla reisiluun kohdalla hyvin alkavassa vaiheessa oleva. Nämä ovat hyvin käyttökelvollisia nyt seurantaa ajatellen. Onhän se luustokartta paljon herkempi, ja ovathan ne täplät siellä edelleen, mutta olin TOSI helpottunut, kun ne eivät kaikki näkynytkään tavallisissa röntgenissä. 3 kk kuluuttua otetaan uudet röntgenkuvat.

Äitienpäivän jälkeen on neljäs sytostaattihoidon alku ja aikaisemmasta viestistä poiketen lääkäri päätti vaihtaa oksaliplatiini pois ja ottaa Campto tilalle saman tien. Tämä on vahva tuju, jolla voi olla paha ripuli (lääkettä on olemassa siihen) sivuvaikutuksena, mutta kunhan se puree - kyllä kestän. Xeloda jatkuu myös.

Elämä ei ole ollenkaan normaalia, kun syöpä "asuu" kotonaan. Suren sitä vahvan henkilön menettämistä, joka olin viime kesänä - tein kaikenlaista raskasta työtä puutarhassa ja nautin sitä. Noh, ehkä ensi kesänä!! Siihen on laitettava toivoa. Tänä kesänä ei taida olla voimia olla lapion varressa.

Hyvää Vappua muuten! Nautitaan pienistä iloista!
Olympialainen | 1.5.2010 klo 10:46:18