Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Whipple-leikkaus

Hei!
Kyllä nämä minun hoidot ovat kuratiivisia. Kun aloitin sytostaattihoitoja maaliskuun 8. päivänä kyse oli adjuvanttihoidoista (ettei syöpä uusiudu, sillä kasvain sekä lähialue oli leikattu onnistuneesti pois). Mutta nyt toden teolla yritetään parantaa. Campto on sellainen lääke, joka pitäisi purra. Toivon ja uskon, että siedän sen. Ystäväni, joka on 3 v. sitten sairastanut rintasyöpään kertoi tuttavasta, jolla myös syöpä oli levinnyt luustoon. Hänen syöpään hoidot tepsi. Nyt on työssä ja elämä jatkuu.

Syöpälääkäri täällä K-P Keskussairaalassa on todella positiivinen paranemisen suhteen, sillä nämä osteolyyttisia muutoksia (siis luustossa) ovat aika varhaisessa vaihessa löydetty. Sadehoidosta sairaanhoitaja kertoi sen verran, että jos joku paikka on tosi kipeä, sitä voidaan antaa siihen.

Minä täytin 51 sairaalassa, kun tämä koko rumba alkoi. Koen olevani nuori enkä ole vielä antamassa periksi. Mieheni on ollut todella kultainen, muttei paappova. Sekin auttaa, että pitää tehdä jotain askareita kotona. Bonefosista muuten alkaa jo olla apua kipuihin.

Jos voin jotain ehdottaa, on että kysyt lääkäriltä jatkohoito mahdollisuuksista. Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä. Kokkolassa on niin hyvin järjestetty, että menet ensin lääkärille, sitten viereeseen toimistoon tutulle syöpähoitajalle, ja sitten jos tulee jotain lisää kysymyksiä hän tarkistaa, onko lääkäri vielä vapaa (esim. sun omia suunnitelmia sanelemassa) ja voidaan vielä jutella lääkärin kanssa. Se on tosi hieno systeemi. Minun lääkäri heti antoi ymmärtää, että hoitokeinoja on monenlaisia jos joku ei esim. sovi.

Voimia!!! Ajatuksin,
Olympialainen
Olympialainen | 2.5.2010 klo 08:46:15