Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KML

Heippa!
Siitä ei varmaankaan tarvitse olla kovin huolissaan, jos luuydintä ei tiuhaan otetakaan. Siis jos kuitenkin bcr otetaan säännöllisesti (mulla nyt 6 kk välein, kun on 3 v. diagnoosista ja se log siis 4.1). Mulla on sitä luuydintä saatu vain 2 krt, vaikka yritetty useammin. Uusi yritys helmikuussa.
Ihmettelen, jos lääkäri ei selitä kokeiden tuloksia tai vastaa potilaan kysymyksiin. Sekä Hussissa että Tyksissä olen mielestäni saanut kaikkiin kysymyksiini vastaukset. Tosin olen kai aika kova kyselemäänkin. En todellakaan tyytyisi pelkkiin leukkari- ja hb- tuloksiin, eiköhän meidän sairaudessa ole tärkeintä, se paljonko syöpää on jäljellä ja miten glivec puree. Olen myös ollut siinä mielessä onnekas ,että molemmissa sairaaloissa olen melkein aina päässyt(ja nykyisin pyytänytkin) "huippuhematologin" vastaanotolle, ja molemmat ovat kertoneet ihan oma-alotteisestikin missä mennään taudin suhteen. Ja mitä tapahtuu, jos tulokset eivät vastaisikaan sitä mitä lääkkeeltä odotetaan.
Olenko kuitenkin ymmärtänyt oikein, että myös pelkän glivecin käyttäjissä (ei interferonia) on näitä nk. tautivapaita jo joukossa? Kertoisivatko he vielä log-lukujaan...
t. utelias Nasuli
nasuli | 12.1.2009 klo 12:47:41