Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
KML
Hei Nasuli ja kaikki muutkin,mitä tarkoittaa tuos korkean riskin potilas? Mä en muista koskaan kuulleeni sellaisesta.
Mulla ainakin kuumottaa ja punoittaa kasvot välillä, mut siihen on kyllä jo tottunut. Ja suonenvetoa vähän vaihtelevasti, joskus enemmän joskus vähemmän.
Allergioista yms. Mulla ei ollut mitään erikoista ennen gliveciä, mutta n. puoli vuotta lääkityksellä oltuani, alkoi kummasti olemaan ilmavaivoja. Kärsin niistä pari vuotta, kunnes viime kesänä kävin laktoosikokeessa. Arvoni olivat epämääräiset, eli ei selvä tapaus, mutta ei normaalikaan. Tuli ihan hirveät vaivat testin jälkeen. No kokeilin sitten ihan laktoositonta, joka ei auttanut, ennen kuin siirsin glivecin iltaan. Nyt syön lääkkeen illalla ja yritän syödä pelkkää laktoositonta, koska jopa Hyla tuntuu aiheuttavan ongelmia. Nyt on vatsa rauhoittunut kummasti, joskin laktoositon ruokavalio on hermoja repivä, sillä tuntuu, että ravintoloissakin kuvitellaan laktoosittoman olevan sama kuin Hyla. Mutta näin siis mennään ja toivotaan, etten herkisty millekään muulle.
t. Vipsu