Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Rakkaat lähimmäisemme
Olen toisella kierroksella syövän kanssa. Kolmetoista vuotta sitten minulla todettiin aggressiivinen rintasyöpä, joka saatiin hyvin taltutetuksi, mutta nyt alkuvuodesta yksi metari päätti ilmoittaa olemassaolostaan. Nyt on kaksi taxoa takana ja oireet kuten sairaalasta saadussa A4:ssa kerrottiin.Alkupudotuksen jälkeen olen päässyt sinuiksi asian kanssa ja suhtaudun tulevaan valoisasti.OIeastaan reagointi on sama kuin 13 vuotta sitten.
Lähes raskaimpana olen kokenut keskustelut muutamien läheisteni/tuttavieni kanssa. En ole asiaa varsinaisesti kuuluttanut, mutta sopivassa tilanteessa kertonut.
Ykden ystävistäni joudun jättämään itkuisena puhelimen päähän yritettyäni lohduttaa häntä niillä keinoilla, joilla osasin.
Mutta surullisin asia tuli erään asiakkaani taholta tällä viikolla sopiessamme tapaamisesta. Hänen kysyessä mitä kuuluu, kerroin saamastani haasteesta. Hän kysyi, miten mieheni ja aikuinen poikamme ovat tilanteeseen reagoineet ja totesi, että läheisillehän asia on todella vaikea, vaikka itse olisi jo henkisesti valmis lähtemään. Ja vielä selvennykseksi, että "kyllähän syöpään kuolee niin monet", ja "miten jaksat kuulostaa niin hyväntuuliselta ?". Olin toimistolla ja suljettuani puhelimen hetken ikään kuin eksyksissä. Jatkoin päivän töitäni, mutta asia nousi mieleeni ajaessani illalla kotiin. Ja oikeastaan mieleeni tulee vain yksi kysymys, miksi hän halusi haavoittaa minua, näin sen koin. Kyseinen henkilö omaa ns. vakaumuksen ja tomii seurakunnassakin. Minä uskon TOIVOON, on sitten syöpä tai ei. Samoin uskon positiiviseen mieleen ja haluan elää tätä elämää, enkä vain syöpää, kestostahan meistä tuskin kukaan tietää.
TOivon, että teistä mahdollisimman moni on säästynyt näin karkeilta puheilta, sillä me tarvitsemme valoisaa mieltä ja mahdollisimman tavallista elämää läheistemme kanssa.
JO kirjoittaminen helpotti, lienee vanha konsti
Lämmöllä
Päiväranta
- Rakkaat lähimmäisemmePäiväranta
- Re: Rakkaat lähimmäisemmeKarhutar
- Re: Rakkaat lähimmäisemmeminmaija
- Re: Rakkaat lähimmäisemmepistaasi
- Re: Rakkaat lähimmäisemmeVaarain
- Re: Rakkaat lähimmäisemmepistaasi
- Re: Rakkaat lähimmäisemmePäiväranta