Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KML ja KLL mulla on molemmat

Hei ! Arja ystäväiseni

Kyllä me kaikki olemme samassa veneessä näiden sairauksien kanssa. Minulla on kevytketjumyelooma ja luihin mennyt, eikä sitä luista saada pois. Lääkkeillä estetään syöpäsolun elin mahdollisuus eli verisuonien kasvu luuytimessä, jota se tarvitsee lisääntyäkseen.
Toisen jalkani varpaat ja päkiä puutuilee päivästä päivään, mutta välillä on lähellä normaalia, tunto on tallella. Selkä on alkanut kipuilemaan useammin. Lepo ja Para-tabs on auttanut.
Minulla on kokeet viikon päästä ja lääkärin aika siitä kahden viikon päästä. Kipuilut tuo mieleen mitä tulokset kertovat kun taliksini puolitettiin. Luulen että jos edelleenkin olisin 100mg käyttänyt, olisi voitu lopettamaan koko lääke - jalat olisivat varmaan pahemmat. Hb oli alussa 92 ja pikkuhiljaa se on kohonnut, nyt 139. Liekö B12 vitamiinin ansiota. Syön terveellisesti ja monipuolisesti ja ulkoilen, puuhailen...selkä ei siitä tykkää.
Vuosia sitten jalkateräni olivat kylmät, uni ei tullut, villasukat eivät auttaneet. Vuoteessa selälläni rentoutin itseni täydellisesti. Ajatuksen voimalla avasin verisuonet päästä jalkoihin päin ja tunsin kun jalat alkoivat lämpenemään ja pian lämpenivätkin normaaliksi.

Mielestäni mielialalla on suuri merkitys paranemiseen ja matka ennen näkemättömään paikkaan vapauttaa kehon pelokkaan ajatuksen ainaiselta pingottamiselta, joka tukkii röörit.
Matkakumppani - sielunkumppani on yhtä tärkeä, uusia ennen kokemattomia asioita voi tapahtua aivan lähelläkin.
Ymmärtääkseni Sinun sairautesi on hoidettavissa nykyään, vaikka rankkaa on.
Kerroin aiemmin...ranteeni kipeä...olin jo laittaa sen kantoliinaan koska ei saa täräytellä/hyppiä...paukuttelin sauvoilla voimakkaasti, puolen tunnin kuluttua kipu hävisi, eikä ranne ole kertaakaan ollut sen jälkeen kipeä.
Ohoh, olenpa unohtanut paukutella jalkoja..nyt menoksi.

Hus pois patit Arjasta !!
Olkoon lomamatkasi niin antoisa että et koko aikana muista meitä !!

Auringonvalo tulvii jo, toivon sitä Sinun mielialaasi ja meidän kaikkien mieliimme toivoa tuomaan.

Tv. päivikki9
päivikki 9 | 18.4.2010 klo 15:01:26