Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KML ja KLL mulla on molemmat
Hei!Ensiksi tervetuloa tänne kirjoittamaan "omaa tarinaansa" sairauksista ja nämä palstat on juuri sitä varten että vaihdetaan kuulumisia sekä saa vertaistukea.
Itselläni todettiin myös vahingossa kohta seitsemän vuotta sitten KML muun sairauksien yhteydessä.
Minulla Glivec on purrut tosi hyvin, kun kumminkin silloinen % määrä huonoja ns. soluja oli paljon. Nyt Glivecin ansiosta ei viitteitä BCR tutkimuksissa saatu eli negatiivinen.
Vaikka on sivuoireina aika paljon turvotusta, kramppeja joskus ja väsymystä niin se on hyvä että lääke puree.
Minullakin menee nesteenpoistolääke sekä siihen mukaan kalium.
Nyt kävin tänään kuuntelemassa uudet tulokset ja tilanne edelleen hyvä.
Mutta nyt sitten kysyisin sinulta, että:
Mistä kokeista tms. sinulle ilmeni KLL?
Minulla jäi hiukan vaivaamaan osa labrakokeista B-neut ( 1.4) ja B-Eryt (3.44) eli näiden viitearvot on aika alle sen mitä kuuluu olla. Ja olisiko jotenkin näillä tekemistä juuri KLL taudin kuvaan.
Onko mitä oireita ja mitä lisätutkimuksia tehdään, entä lääkitys tms.
Minulle tehdään vasta elokuussa punktio kun nyt otettiin BCR.
Punktion otto on minulla aina hankalaa, kun ei sitten millään meinaa saada nestettä ja se sitten todellakin sattuu kun kaivellaan. Eli en tosiaankaan tykkää siitä toimenpiteestä.
Pitäisikö minun soittaa takaisin lääkärille että mitä nuo meinaa se kun jotenkin jäi kesken kun hän muita tuloksia katsoi sekä juteltiin niitä näitä, hm...
Olisin kiitollinen jos voisit antaa jotain tietoa tms. minulle ja minusta sinä kuulut niin KML kuin KLL keskusteluryhmiin sekä tapaamisiin.
Nyt on huhtikuussa KML tapaaminen eli yhteinen viikonloppu Turussa ja siellä hyvät informaatiot sekä tukiverkosto. Itse olen sinne menossa.
Oikein hyvää kevään odotusta sekä kaikkea hyvää sinulle!
Kirjoittamisiin <3
terveisin: Vaapukka
- KML ja KLL mulla on molemmatArj&KML
- Re: KML ja KLL mulla on molemmatvaapukka
- Re: KML ja KLL mulla on molemmatpäivikki 9
- Re: KML ja KLL mulla on molemmatpäivikki 9