Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KML ja KLL mulla on molemmat

Hei Vaapukka!
Minulla todettiin KML-tauti syyskuun alussa 2009. Olin varannut etelänmatkan syyskuun lopulle. Sain sitä ennen diagnoosin KML-taudille ja lupauduin lääketutkimukseen, joka piti alkaa matkan jälkeen. Sain kuitenkin soiton hoitavalta lääkäriltä, etten kelpaakaan lääketutkimukseen, koska näytteistä löydettiin muutama melko tiivis pienisoluinen lymfosyytti-infiltraatti ja kun oli määrätty otettavaksi immunofenotyypitys., ilmeisesti siitä siteen kävi selväksi että sairastan kahta verisairautta samaan aikaan. Joten minulle aloitettiin lokakuun alkupuolella KML-tautiin Glivec 100mg 4x1 ja KLL:n osalta olen seurannassa, siihen on sitte tarpeen niin vaatiessa erilaiset hoidot. Lääkärini on sen osalta ollut hyvin niukkasanainen. Glivecillä on kyllä ollut hyvin vastetta KML-tautiin. Minulla on imusolmukkeet turvonneet kaulalla ja kainaloissa niiden turpoaminen taas ymmärtääkseni liittyy KLL-tautiin. Pari viikkoa sitten kainalosta otettiin näytteeksi yksi imusolmuke ja jännittyneenä odottelin soittoa tuloksista. Lääkärini soitteli perjantaina ja kertoi verikoe vastauksista, ne olivat suht hyviä.Kun hän ei mitään maininnut, niin kysyin imusolmukenäytteestä, niin siinä on niitä lymfaattisoluja kuten on veressä ja luuytimessä. Niin kauan kun vointi on hyvä jatketaan tällä lääkityksellä.

Vertasin noihin normaaleihin viitearvoihi sinun mainitsemia tuloksia niin ne on melko normaalilla tasolla iha pikkasen viitearvojen alapuolella näin maalikkona ymmärtäisin ettei syytä huoleen. Mulla on sama juttu että lääkärin puheista osa menee aina ohi kun ei ihan kaikkea ymmärrä, varsinkin kun tuloksia saa puhelimitse. Olis aina hyvä saada omat kokeet tulostettuna paperille, joita voisi sitten rauhassa tutkia niissä kun on aina ne viitearvot mitkä oikeat arvot tulisi olla. En tiedä olenko joissain asioissa hakoteillä näitten tietojeni suhteen, jos joku havaitsee ettäolen ymmärtänyt jotain väärin, niin olisiko ystävällinen ja oikaisisi asia.Hyvää kevättä kaikille foorumin käyttäjille, ja kiitos Vaapukka vastauksesta.

Terv. vielä untuvikko KML:läisenä Arj&KML

Arj&KML | 15.3.2010 klo 13:17:31