Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Myelooman hoito

Heippa! Minulle tehtiin autologinenkantasolusiirto = ensin saadaan hyvä hoitovaste-> kasvatetaan pistoshoidolla uusia omia soluja 7 päivää -> kerätään solut talteen -> annetaan kova kuuri sytosstaatteja (melfalan) joka tappaa kaikki solut
-> sitten omat solut takaisin. Minä olin eristyksessä 4 päivää
Ja koko sairaala-aika oli 18 vrk siirron yhteydessä. Keräys oli erikseen. Ei uusia rokotteita, vaan ainoastaan influenssa rokote syksyisin. Ihan normaalisti olen elänyt, kuin ennenkin, mutta kun joku tautiaalto on liikkeellä silloin pysyttelen ko. paikoista poissa. (kaiken varalta) Esim vatsaflunssa, oikein kova flunssa lastenlapsissa. Ja kun olen pöpön saanut olen heti hakenut lääkkeet, ja ne olen saanut erittäin hyvin lääkäreiltä.
Vyöruusun sairastin siirron jälkeen ja sain siihen kyllä tuhtit antibiootit.
Valkosipuli on hyvä, ken sitä voi nauttia.
Allogeenisessä siirrossa tulee rokoteohjelmat ym. olen ymmärtänyt. Vaan jokaiselle meistä tehdään se oma hoitoseuranta, oman keskussairaalan tyyliin.
Selina | 25.6.2007 klo 17:25:25