Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Myelooma

Hoito aloitettiin syksyllä: Talixia aloittaen 50:stä lisäten loppuajaksi n. 2 kk 200. Myös Dexametasonia. Nyt solusiirtoa odotellessa ei ole varsinaisia myeloomalääkkeitä. Koskaa keuhkokuvassa ilmeni jotakin ylimääräistä, menen tänään Peijakseen CT-röntgeniin. Sitä ennen pitää olla 2 tuntia syömättä. Ei ole ilmennyt tuntohäiriöitä missään. Syksyllä sädetettiin paria hermoja painavaa luustopattia. Lannerangassa ilmeni murtumariski, joten olen köpötellyt ulkoilulenkit rollaattorilla. Nyt kävely sujuu paremmin. Kunto on tilanteeseen nähden hyvä.
Minulle tehdään autogeeninen siis omista kantasoluista solusiirto, kunhan keuhkoasiasta saadaan selvyys ja hoidettua. Lääkäri ilmoitti heti alkuunsa, että siirto tehdään vain kerran. Sehän tässä epäilyttääkin, kun toiset saavat siirron kahdesti. Olen vähän arkajalka kyselemään saati olemaan eri mieltä lääkärin kanssa, mutta pitääpä kerätä tahtovoimia.
nikki | 11.5.2007 klo 07:42:18