Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Aina on toivoa

Haluan kertoa teille syöpään sairastuneitten omaisillekin, että aina tapahtuu ihmeitä ja koskaan ei saa menettää toivoa. Olen kertaalleen, jo 12 vuotta sitten sairastanut syövän, toipunut siitä, perustanut perheen ja elänyt normaalia elämää. Kunnes lähes vuosi sitten sain uuden pysäytyksen, koska sain diagnoosin syövän etäispesäkkeestä. Lääkärin ilmoitus silloin oli vielä tyrmistyttävä: aikaa ei ole tällaisissa tapauksissa paljon. Pienten lasten äidille tämä oli tietysti suuri järkytys. Minulle tehtiin jo kertaalleen leikkaus, missä piti ottaa näytteitä. Jostain kumman syystä paikasta ei voitu ottaa näytteitä, koska sieltä ei löytynyt mitään kasvainta, kuten kuvaus oli osoittanut. Muistan kuinka leikkausta edeltävänä iltana kävi kovan ukonilma - aikaisin alkukeväästä. Leikillisesti ajattelin sairaalan ikkunasta katsoessani, että siellä se hyvä ja paha taistelee - kumpi mahtaa voittaa. Lähes vuoden elin uskossa, että minulla on pahanlaatuinen etäispesäke. Sitten jouduin isoon leikkaukseen. Tällä kertaa leikkausta edeltävänä iltana iski kunnon lumimyräkkä. Tulokset osoittautuivat kaikista ennakkotiedoista poiketen hyvänlaatuisiksi. koskaanhan en tiedä, mitä tulevaisuus tuo, mutta ainakin nyt näin.

Eli haluan sanoa kaikille, että todellakin niitä ihmeellisiä asioita tapahtuu. Älkää koskaan menettäkö uskoanne ja toivoanne, olkaa tukena ja välittäkää positiivisia ajatuksia sairastuneille. Joku uskoo enkeleihin - mikä ettei.
elämänkevät | 3.12.2008 klo 14:40:27