Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: TUKENA JA TURVANA?
Krisse kiteytti olennaisen syöpäpotilaan rinnalla kulkemisesta. Syöpään sairastunut ei halua olla itse läheistensä tuki ja tsemppaaja. Läheisten tehtävä on luoda toivoa ja pyrkiä luomaan edellytykset elämän jatkumiselle lähes normaalina. Syöpäpotilaan läheiset tarvitsevat hekin tukea, mutta eivät voi tarrautua sairastuneeseen avun tarpeessaan. Tuki ja lohtu on haettava ystäviltä tai ulkopuolisilta kuuntelijoilta. Itse olen huomannut syövän olevan rankka aihe - ystävät joille kerroin isäni syöpäepäilyistä, eivät ole kyselleet aiheesta enää, vaikka itsellä olisi tarve kertoa.Kesän sokkivaiheen mentyä ohi ja nyt syöpädiagnoosin varmistuttua isäni kohdalla, olen alkanut itse sopeutua ajatukseen ja miettiä enemmän kuinka auttaa itse potilasta käytännön tasolla. Vaikeaa on kun asuu kaukana ja itsellä perhe ja lapset huollettavina, mutta ajattelin pysyä tilanteen tasalla käymällä isän luona usein. Itsestä huolehdin huolehtimalla yöunista ja liikunnasta.
Terveisin PikkuLintu
- TUKENA JA TURVANA?Nonna
- Re: TUKENA JA TURVANA?krisse63
- Re: TUKENA JA TURVANA?PikkuLintu
- Re: TUKENA JA TURVANA?krisse63
- Re: TUKENA JA TURVANA?minttuli
- Re: TUKENA JA TURVANA?Tigerlily